סגר על שכונות בלוד ובאשדוד הוטל הבוקר (חמישי) בהחלטת ועדת השרים, זאת בעקבות העלייה הדרמטית במספר חולי הקורונה. ביממה האחרונה אובחנו 868 נדבקים בקורונה, שיא מאז פרוץ המגפה.

במשרד הבריאות לא מסתפקים בצעדים הללו ודורשים מגבלות נוספות ומחמירות יותר, אך שרים בכירים בקבינט הקורונה מתנגדים להם בשלב זה כדי שלא לפגוע עוד יותר במשק. לדברי סגן שר הבריאות, יואב קיש, אם לא יינקטו פעולות נוספות בזמן הקרוב, מספר החולים ימשיך לעלות ואיתו גם מספר החולים הקשים והנפטרים.

"הגענו למספרי נדבקים שלא ראינו אפילו בגל הראשון. החשש הגדול הוא שברגע שהתחלואה מתפרצת במספרים כאלה, זה יביא גם לעלייה במספר החולים הקשים ובמקרי המוות", הזהיר סגן שר הבריאות, "אנחנו עושים הכל כדי להימנע מלהגיע לשם ולעיתים יש לזה גם מחיר כלכלי, צריך לקחת את זה בחשבון. משרד הבריאות קורא היום כן לשלם אולי מחיר כלכלי, אבל לפעול בצורה נחושה כדי לעצור את התחלואה".

"ביקשנו בקבינט הקורונה מספר מהלכים שלצערי לא כולם התקבלו", המשיך קיש, "בסוף, המחיר שאנחנו משלמים היום, אפשר להסתכל עליו גם כהשקעה. הוא יהיה שווה עשרות מונים בתועלת שלו ממה שנעשה עוד שבועיים או שלושה. אנחנו עומדים על דעתנו שצריך להפחית את ההתקהלויות ל-20 איש במקום 50. אנחנו רוצים להקטין ככל האפשר את האפשרות להתפרצות במסגרת אירוע כזה או אחר".

זו הייתה טעות בעיניך לפתוח את המשק ומערכת החינוך בסיום הגל הראשון?
"מדינת ישראל פתחה את המשק ומערכת הלימוד הכי מהר מכל העולם וזה יצר אצלנו תחלואה נוספת. זה קורה גם במדינות אחרות, זה לא חדש. אני עוד לא רוצה להגיד שזאת הייתה טעות, המטרה היא לשלוט על ה"אקורדיון" כפי שקרא לזה ראש הממשלה ולהוריד את המספרים. אם נשמור על התחלואה הקשה במספרים נמוכים, אז בוודאי שזאת לא הייתה טעות. אני מקווה שמה שאנחנו עושים עכשיו יחסוך מאיתנו כניסה לסגר מלא".