לפני כחודש וחצי פורסם ב"חדשות הבוקר" סיפור מותה הטראגי של אביבה רחמני ז"ל, שמתה לאחר שלטענת המשפחה לחצה על לחצן מצוקה שהותקן בביתה, אך מ"מוקד אנוש" התעכבו בהגעה אליה וכשבנה הגיע לביתה, כבר לא ניתן היה להצילה.

הבוקר (ראשון) חשפו בתכנית הקלטה של שיחות בין המוקד לקשישה בשם דייזי קצב ז"ל. בהקלטה פנתה דייזי למוקד בבקשה שיזעיקו אמבולנס, ושם השיבו לה שידברו עם בתה. רק כשהגיעה הבת כעבור כשעה ודיברה עם המוקד, הם הסכימו להזמין אמבולנס, אך גם במקרה הזה כבר היה מאוחר מדי.

"בשני המקרים אנשים לחצו על לחצן המצוקה ובמבחן התוצאה יש פה כישלון מוחץ", אמר הבוקר עופר רחמני, בנה של אביבה ז"ל, "אני מוכן לפוליגרף ולעימות עם נציגי המוקד. מנכ"ל החברה הוזמן לתכנית אך בחר שלא להגיע. שיתעמת איתי ולא ישלח יועצי תקשורת ועורכי דין". יעקב קצב, בנה של דייזי ז"ל, הוסיף: "איך המוקדנית חיה עם זה שהיא לא שלחה אמבולנס לאישה עם כאבים בחזה, אם זו הייתה אמא שלה איך היא הייתה מרגישה?".

מ"מוקד אנוש" נמסר בתגובה:

"בעניין הגברת אביבה רחמני ז"ל: ראשית, אנו משתתפים בצער המשפחה על פטירתה של אם המשפחה. עם זאת, תיאור הדברים הנכון הוא שהגברת רחמני ביקשה מיד בתחילת השיחה שיגיע אליה רופא וסירבה בקולה להצעת הנציגה לשלוח אליה אמבולנס. בשום שלב בשיחה לא ביקשה הגברת רחמני שיישלח אליה אמבולנס. יודגש כי זו השיחה היחידה שנעשתה עם המנוחה והיא מוקלטת ומתועדת ומצויה ברשותנו. למען הסר כל ספק, במענה להצעת המוקדנית לשלוח אמבולנס ענתה המנוחה: 'לא. שיבוא רופא קודם'. במשך כשעה ניסתה נציגת המוקד לפעול בעניינה של הגברת רחמני בניסיון לתת לה שירות, וזאת בשעה שפניות אל בנה ובתה לצורך סיוע העלו חרס. לא מפתיע שכעת מנסים אלה לגלגל את האחריות אל מוקד אנוש בטענות שונות, חלקן לא עולות בקנה אחד עם המציאות. לא למותר לציין כי נציגת המוקד תפקדה באופן ראוי לציון, בוקר רוח ובדבקות ואנו תמהים ומופתעים מטענות המשפחה".

"בנוסף, בניגוד לנטען בשידור על ידי מר רחמני, אריק אופיר, ששימש כמנכ"ל והגיש תצהיר בעניין דייזי קצב לפני כשלוש שנים, אינו מכהן כמנכ"ל החברה למעלה משנה ומנהל עסקים אחרים. הטענה כאילו הוא ספון בביתו ומתחבא היתה מיותרת".

"באשר לגברת דייזי קצב ז"ל, מדובר במקרה שאריע לפני כשלוש שנים. הקלטת השיחות מעידה כי המנוחה ביקשה להמתין להגעת בתה. המוקדנית פנתה אל הבת והציעה להפנות ייעוץ רפואי במטרה לבדוק האם ישנם דחיפות וצורך בפניה למיון של הגברת קצב ואולם הבת היא שבחרה קודם להגיע אל אמה ולהחליט רק אח"כ. המוקדנית עירבה את הבת והתייעצה עמה, כמצופה ממנה, בכל שלב, ולא לקחה שום החלטה על דעת עצמה. כאשר הבת הגיעה לבית אמה היא לא מצאה צורך בהזמנה מיידית של אמבולנס ועדיין התלבטה האם להמתין לרופא שהוזמן, עד שלבסוף בקשה הבת מהמוקד להזמין אמבולנס. מכאן ואילך אכן, האמבולנס הגיע אל הגברת קצב ופינה אותה לבית החולים ולמרבה הצער היא נפטרה כעבור מספר ימים. רק באחרונה חייב בית המשפט את משפחתה של הגברת קצב בהוצאות בסך 12 אלף שקל בגין הליכי סרק ותביעתם עומדת להחלטה על מחיקה על הסף".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון-חמישי ב-06:15, ערוץ 12