פרופ' יורם לס, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, נקט בגישה מקלה כלפי מגפת הקורונה מהרגע הראשון, טען שלא מדובר ביותר משפעת חורפית רגילה וחטף ביקורת מכל כיוון. השבוע הפך גם לפרזנטור בקמפיין חדש של עיריית תל אביב לעידוד פתיחת העסקים בעיר וכעת מבקש לסכם את תוצאות המגפה העולמית.

"מה שהיה לנו פה זאת מחלת נפש בראש ובראשונה, אחרי זה מחלה בגוף. מבחינה גופנית, זה כמו מגפת שפעת", קבע פרופ' לס ב"חדשות הבוקר", "העולם השתגע, לא הסתכלו על המספרים. ברגע שראיתי שבסין, עם מיליארד וחצי אנשים, מתו 3,000-4,000, כשבסין מתים בכל שנה לפחות 10 מיליון בני אדם, הבנתי שהעולם השתגע. המספרים לצידי".

על הסיכוי לגל שני ועוצמתי ביותר בחורף, אמר פרופ' לס: "יש כמה אפשרויות. האחת, שכמו בסארס ובמרס, נגיף הקורונה יעלם מהחיים שלנו, ייצא לנו מהעיניים. זה קרה בעבר, נגיפים זה דבר מתעתע. האפשרות השנייה היא שבחורף שבמהלכו יש גלי שפעת חזקים מאוד, וירוס הקורונה יצטרף לשפעת ויגדיל את התחלואה. טוב עושים משרד הבריאות ובתי החולים שמכינים מחלקות גדולות, וכך לא תהיה לנו הזקנה במסדרון".

באשר לאפשרות למציאת חיסון לקורונה בחודשים הקרובים, פרופ' לס לא אופטימי: "החיסון הוא הדבר החשוב ביותר, אין דבר בעולם שהאריך לנו את תוחלת החיים יותר מאשר החיסונים. הכי חשוב זה להתחסן לכל המחלות. הבעיה שאין חיסון ובנושא הזה אני קצת פסימי. אם לא יזמינו השנה תשעה מיליון מנות חיסון לשפעת, לכל אזרח בישראל, אוי ואבוי מה שיהיה פה".

אחרי הקמפיין שקיבלת, אפשר להגיד שאתה המרוויח הגדול מהקורונה?
"הכל בהתנדבות לגמרי כמובן, לא הרווחתי כסף. אני שומע את הצקצוקים של המלעיזים, הרבה היה עליי. מטרת הקמפיין חשובה והיא לחזור לשפיות. נולדתי בתל אביב, אני גר בעיר, אוהב אותה ואת ראש העירייה. כשהייתה פנייה, איך יכולתי להגיד לא? הקורונה הוציאה הרבה דברים החוצה, טובים ורעים".