צוות התוכנית "עובדה", הכתבת לימור פנחסוב והצלם ירון וינשטיין, נסעו לגואטמלה במסגרת תחקיר על הכת החרדית "לב טהור". וינשטיין ואחד המרואיינים שהצטלמו לכתבה הותקפו באכזריות על ידי עשרות חברי הכת שקשרו אותם, בעטו בהם ורגמו אותם באבנים. פנחסוב הזעיקה את המשטרה שחילצה אותם והם פונו לבית החולים המקומי.

וינשטיין סיפר במהדורה המרכזית של חדשות 12 על רגעי התקיפה: "פחד אימים. הם אמרו שיקברו אותנו, צעקו, 'אתם תמותו פה היום, אנחנו נהרוג אתכם, ציונים מסריחים'. אחרי שהייתי על הרצפה חנוק והפסקתי להתנגד, התחילו מכות מטורפות. הם לקחו אבנים גדולות והתחילו לזרוק. פחדנו ממוות בסקילה".

פנחסוב שיחזרה ב"חדשות הבוקר" את רגעי האימה: "זה רגע מאוד מפחיד שבו העבודה העיתונאית מתערבבת עם פחד אמיתי. אני שוקדת על הסיפור הזה לפחות ארבע שנים, הנושא הזה לא מניח לי. מסוכן בכת הזו, הם באמת לא פוחדים מכלום. הם מבודדים במתחם מבודד. הם ידעו שאנחנו ישראלים והם קיללו אותנו ואת המדינה בעברית".

איפה היית ברגעי התקיפה?
"הייתי ברכב שבא לאסוף את הצלם ואת אבי, המרואיין שלנו. כשהגעתי לאסוף אותם אחד המקומיים אמר, 'באת לאסוף את האמריקאים? הם שמה למעלה חוטפים מכות'. הזעקתי את המשטרה. הם לא ידעו שאני למטה, יש להם גם המון קשרים במשטרה המקומית. הם לא התכוונו שאבוא ואפריע להם, זה היה נס".

מה עשיתם אחרי המקרה החמור הזה?
"הקונסולית והקב"ט של השגרירות הגיעו לקחת אותנו וחילצו אותנו. יום אחרי הבדיקות בבית החולים, ירון חזר לצלם שזה פשוט מדהים. יש לנו פה מטרה שהיא לספר את הסיפור הזה ולחולל שינוי, זה הכוח שלנו, לחשוף את זה ולעשות שינוי".

בכת המסוכנת "לב טהור" חברים כ-150 מבוגרים ו-200 ילדים. לדברי פנחסוב, הילדים, שרובם ישראלים, עוברים מסכת התעללות קשה בכת: "יש שמה חוקים מאוד נוקשים, הקצנות ועונשים, כמו הצלפות בילדים בהמון אמצעים. נותנים לילדים תעניות דיבור. יש שם נישואים בגיל 12. מבחינת ראש הכת, צריך להתחתן בגיל 12, כמו בתורה, כדי לנצח את היצר הרע".

ילדים ישראלים נמצאים בכת ללא שליטה ומדינת ישראל לא עושה דבר?
"יותר מזה, יש פסיקה ישראלית של בית משפט ישראלי שקובע שזאת כת פוגענית ושעל מדינת ישראל לעשות ככל הניתן כדי להחזיר את הילדים הישראלים לארץ. זה לא נעשה. הכת הזאת פעילה כבר שנים. צריך לעזור לילדים האלה, להפריד אותם מהמבוגרים ולהוציא אותם משם".