שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם, תושבי מזרח ירושלים, נעצרו בימים האחרונים בחשד שהתעללו בשלושה קשישים בשוק מחנה יהודה. הרקע לתקיפות, שתועדו והועלו על ידי הצעירים לאפליקציית טיק טוק, הוא לאומני.

בעל דוכן להשחזת סכינים, בן 93, נראה בסרטונים כשאחד החשודים מתגנב מאחוריו ומכניס את ראשו לתוך שקית ניילון. בשני סרטונים אחרים, החשוד משליך לעבר הקשיש פרי, מקלל אותו ואף שופך מים על פניו. מירה אלישע, בתו של בעל הדוכן, סיפרה ב"חדשות הבוקר" כי אביה פחד להגיש תלונה במשטרה כנגד התוקפים.

"אבא היה בא ואומר לנו שהרביצו לו, אבל הוא בן אדם שלא אוהב לעשות רעש ובלגן", סיפרה אלישע, "אמרתי לו, 'אבא, נלך להתלונן', אבל הוא אמר, 'לא צריך, אלה מחבלים, הם יכולים להרוג אותי'. הוא פחד. כשראיתי את הסרטונים הזדעזעתי שעשו דבר כזה לאבא שלי".

לדברי יורם אלישע, חתנו של בעל הדוכן, ההתעללות נמשכה שנה שלמה. "לא ייחסנו לזה חשיבות כי לא חשבנו שזו הטרדה עד כדי כך קשה", סיפר אלישע, "האדם שהטריד אותו עבד גם בשוק, בפירוק סחורות. זה התחיל לפני למעלה משנה, מדי פעם הוא היה בא ומגדף את חמי במילים לא נעימות. אני חושב שזה על רקע לאומני או אנטישמי".

מירה, חשבת להגיד לאבא שאולי זה מסוכן להמשיך ללכת לשוק?
"אמרתי לו את זה, אבל כשהוא יושב כל הזמן בבית הוא בוכה. עדיף שייצא וייראה את החברים שלו. הוא בן אדם שאוהב לעבוד, הוא הולך לשוק לא בשביל לעשות כסף אלא כדי לטייל ולראות אנשים, זה עושה לו טוב. הוא התאלמן לפני כשנתיים מאשתו".

משה נוסבאום, הכתב לענייני משטרה בחדשות 12, סיפר כי המניע הלאומני לא מוטל בספק: "הרקע שמיוחס למעשים האלה הוא לאומני, גזעני. לא מוצאים שום סיבה אחרת למעשים המטורפים האלה שעשו שני הצעירים הערבים במשך יותר משנה. השיטה בכל המקרים הייתה דומה: פגיעה, קללות, יריקות לעיתים, והכל תוך ציון העובדה שמדובר ביהודים. היום יוארך מעצרו של החשוד השני שנעצר אתמול וייתכן שבכך לא מסתיימים המעצרים. מדובר בקבוצה ששמה לעצמה מטרה לפגוע בקשישים חסרי ישע על רקע גזעני".