שלושה ימים לפתיחת שנת הלימודים ועדיין 37 אלף עובדי מערכת החינוך בוחרים שלא להתחסן נגד הקורונה - זאת על אף החשש כי החזרה ללימודים עלולה להוביל להתפרצות תחלואה משמעותית. יותר מכך, חלק מהמורים הצהירו כי אין בכוונתם להיבדק.

כרגע ההחלטה היא שמורים ואנשי צוות חינוכי שלא חוסנו יצטרכו לשלם על בדיקות מכיסם הפרטי ולבצע אותן בשעות אחר הצהריים, אולם הולכים ומתגברים הקולות שקוראים שלא לאפשר למורים הללו לחזור לבתי הספר עד שיחוסנו.

שר הרווחה, מאיר כהן, קרא ב"חדשות הבוקר" להוציא לחל"ת את המורים הלא מחוסנים. "אם הייתי שר החינוך, הייתי הולך היום לראש הממשלה ואומר לו שצריך לקרוא למורים שלא התחסנו ולהגיד להם - צאו לחל"ת, אתם לא מגיעים לבתי הספר. אל תיכנסו לחדרי המורים, אל תיכנסו לתוך הכיתות - אתם יודעים שאתם מסכנים את התלמידים. אתם מרביצים תורה וערכים בתלמידים שלכם, אז לכו להתחסן".

"הייתי מנהל בית ספר הרבה מאוד שנים. אם הייתי מנהל גם היום, הייתי עובר מורה מורה ומבקש מהם להתחסן. מסביר להם - ברגע שאתם נכנסים לבית ספר לא מחוסנים, אתם מסכנים את התלמידים שלכם. את זה צריך להבהיר למורים. אני יודע שאלפי מורים ייכעסו עליי ברגע הזה, אבל ניחא - אני קורא למורים, החברים שלי מזה 30 שנה - לכו להתחסן".

אתה לא חושש שפתיחת מערכת החינוך ב-1 בספטמבר תוביל לעלייה בתחלואה?
"אני חושב שטוב ונכון שמתחילים ב-1 בספטמבר. קיבלנו החלטה שחיים לצד הקורונה, לא סוגרים עסקים ומתנהלים בשגרה מאוד זהירה. חשוב ביותר שהילדים יגיעו לבתי הספר. ועדת החינוך תתכנס היום כדי לקבל החלטות לגבי התו הירוק והחיסונים של המורים. בשישה ימים הראשונים של השנה, בין החגים, אנחנו יכולים להפיק את הלקחים".

אין סיכוי שניגרר לעוד סגר בגלל זה?
"מקווה שלא. אנחנו לא מנהלים את המדינה כל הזמן מתוך מקדם פאניקה, אלא ערים לסכנות ומלווים את הדברים. אני רואה התייצבות במספר החולים והחולים קשה, זה חשוב מאוד. נמשיך לשכנע כמה שיותר אנשים להתחסן, זה הדבר שיעצור את הגל הזה".