מאי גולן, פעילה חברתית וחברת כנסת לשעבר מטעם הליכוד, פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה סרטון שבו היא מברכת את ראש הממשלה בנימין נתניהו לכבוד יום הולדתו ה-70. "ראש הממשלה, אני פוגשת הרבה צעירים יהודים שלנוכח המצב הנוכחי אומרים לי שהם לא רואים את העתיד שלהם ושל ילדיהם במדינה הזאת אם אתה לא ממשיך להנהיג אותה", אמרה גולן לראש הממשלה, "אנשים צעירים בגילאים שלי נושאים תפילה שאתה תמשיך להנהיג את המדינה הזאת כדי שהם יוכלו להיות גאים בה, להמשיך לגדל את הילדים שלהם פה ולא לרדת מהארץ".

בעקבות פרסום הסרטון היו שכינו את ברכתה של גולן "מפגן חנופה" לראש הממשלה. חברת הפאנל של "חדשות הבוקר", מעיין אדם, ביקרה את דבריה של גולן שטענה כי צעירים עלולים לרדת מהארץ אם נתניהו לא ינהיג את המדינה: "זה מרגיז אותי. יש בימין אנשים מצויינים, יש לנתניהו יורשים, צריך להתחיל להכיר בזה. הוא ראש ממשלה כבר נצח, להגיד אין עוד מלבדו זה פשוט להסתכל למחנה שלך ולהגיד, אין פה ממש, זה רק איש אחד". עוד הוסיפה מעיין הבוקר: "מה זה אומר על המדינה שלך אם בן אדם לא יהיה ראש ממשלה ואתה תעזוב? גולן לא מייצגת לא אותי ואני מניחה שלא את מחנה הימין ש'מאיים לנטוש את המדינה'".

מאוחר יותר, בשיחה עם ניב רסקין, תקפה גולן את אדם: "לכל החמוצים, הממורמרים ושונאי החינם, אני אמשיך לגבות את ראש הממשלה בכל הכוח. אני תמיד הולכת עם האמת שלי ועם מה שאני מאמינה בו. לגברת מעיין אדם, אני לא מתיימרת לייצג אותך, לא רוצה לייצג אותך, אני כן מייצגת את עשרות האלפים שתומכים בי. אני מבינה שמשעמם לאנשים בחיים. אל תדאגו, מעיין אדם לא תהיה בכנסת ולא תעשה גרם מהמאבק החברתי שאני עשיתי למען אזרחי מדינת ישראל. היא לא מעניינת אותי". גולן טענה כי מאז פרסום הסרטון היא זוכה למתקפות רבות, גם מצד התקשורת: "אני עוברת לינץ', 48 שעות של פופוליזם עלוב ודמגוגי".

כשאת צופה בסרטון, את מבינה למה אנשים כתבו שהברכה שלך הייתה חנפנית? ראש הממשלה יושב שם נבוך, בזמן האוכל.
"ממש לא. ביום ההולדת היה כיבוד לכל השרים וחברי הכנסת, שמו לו כמה דברים על השולחן והוא לא הספיק לגעת בזה. זה בורקס וחתיכת עוגה, לא ארוחת צהריים, אז שינוחו כל הממורמרים למיניהם. ראש הממשלה התרגש ושמח לדבר איתי. אחד היועצים עמד עם המצלמה, אמרתי, 'לא צריך לצלם', אבל ראש הממשלה אמר, 'תצלמו מה שאתם רוצים, זה בסדר'. הוא כל כך מחזק ומגבה אותי".

את אומרת לנתניהו שמאות צעירים אומרים שהם רוצים לרדת מהארץ. את יכולה לנקוב בשמות של עשרה מהם?
"לא מאות, אלפים, אבל למה שאחשוף הודעות פרטיות שאנשים כותבים לי בפייסבוק ובטוויטר? אתם, השמאל החולני והמעוות במדינת ישראל, רוצים לעוות את מה שאמרתי. אמרתי שפונים אלי צעירים בגילאים שלי ואומרים שהם מודאגים ורוצים לעזוב את הארץ. למה? כי הם חושבים שתקום ממשלה בתמיכת המפלגות הערביות שמקדשות טרור ושהידים. הם לא סומכים על חבורת בלגנץ שתנהיג את המדינה הזאת עם השמאל הקיצוני ומרצ".

מירב בן ארי כתבה שהסרטון שלך מטורלל ושעשית נזק למחנה הימין.
"מירב בן ארי חותמת היום בלשכה ומוזמנת להמשיך לחתום בלשכה. היא פנתה לכחלון שיסדר לה ג'וב והוא לא סידר לה. היא חסמה אותי שנייה אחרי שהגבתי לה, זאת מירב בן ארי הפחדנית. לא היא ולא עוד עלובי חיים שכמותה מפחידים אותי. זה נהיה מנהג מגונה לברך ולגבות את ראש הממשלה, אבל להגיד עליו קדיש ולקלל מותר? אני מזהירה את הצופים משנאת החינם ומהרוע הזה".

View this post on Instagram

כש"פעילת הימין" מאי גולן בירכה את נתניהו ליום הולדתו ה - 70 זה נשמע לי יותר כמו קללה. היא אמרה ש"צעירים כמוה יעזבו את הארץ אם הוא לא יהיה ראש ממשלה". זו לא מחמאה לנתניהו - אלא עלבון גדול לימין ולמדינה. מחנה הימין מייצג עבורי את אהבת הארץ ללא תנאים וללא פשרות, האחזות באדמה הזו עד כלות, מסירות ונאמנות שאינה יודעת גבולות. גם כשקשה, כשמסוכן, כשיקר וכשממשלות מתחלפות. ישראל היא חלום ציוני בן אלפי שנים, הסיבה שלשמה אנו מקריבים ומאבדים. התביישתי שחברת כנסת לשעבר מהליכוד מדברת כאחרון המשתמטים. יותר מזה, אם תקום ממשלת שמאל משימתנו בימין רק תתחדד ותתעצם, זה יהיה ה-רגע להתגייס ולהלחם. זו אידיאולגיה אמיתית, לא סרטון שנועד למצוא חן. אז כמו שהיא אומרת כאן בתגובה לדברי בשידור - היא לא מייצגת אותי וגם לא אתכם, חברי לימין הנלחם. משום שהיא לא מייצגת את מהות הציונות - ישראל חשובה יותר מכל אדם. נתראה בכנסת ;)

A post shared by maayan adam מעיין אדם (@maayanadam) on