שר המשפטים אמיר אוחנה תקף הבוקר את ח"כ גבי אשכנזי וקרא להסיר את צו איסור הפרסום על ההקלטות המלאות בפרשת הרפז: "עוד לא ראינו את קצה הקרחון", אמר אוחנה ל"חדשות הבוקר", "יש שורה של הקלטות מלשכת הרמטכ"ל דאז שמשום מה מצויות תחת צו איסור פרסום. אשכנזי מתנגד להסרתו, ואני שואל מדוע. אשכנזי, מה יש לך להסתיר? בכחול לבן חרטו על דגלם את טוהר מידות וניקיון כפיים, אז מה יש להם להסתיר?".

אוחנה התייחס לטענת אשכנזי כי העיסוק בהקלטות הוא ספין, משום שנערכה חקירה בעניינן שהסתיימה במסקנה שאין בהן דבר פלילי: "אם אין שום דבר, אז שייחשפו את ההקלטות לציבור. אם יש שם סודות מדינה או דברים אישיים ומשפחתיים אני מקבל שאפשר לצנזר, אבל בהקלטות שנחשפו יש רק את קצה קצהו של הקרחון ביחס למה שיש שם באמת".

בני גנץ גבי אשכנזי (צילום: קובי ריכטר, TPS)
בני גנץ גבי אשכנזי | צילום: קובי ריכטר, TPS

אתם תוקפים את בני גנץ על פרשת המימד החמישי, כשהמשטרה אומרת שהוא כלל אינו חשוד.
"איך אפשר לדעת אם מישהו חשוד או לא חשוד לפני שמתנהלת חקירה? השאלה שצריך לשאול היא, למה למרות שבמשך חודשים יש מסמך של המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מומי למברגר, לא פתחו בחקירה עד עכשיו? אין לי יותר מידע על הפרשה מלשאר אזרחי ישראל, אבל אתה מבין שגנץ במקרה הזה הוא או מושחת או פלקט".

תסביר.
"מושחת כי הייתה שם הונאה כלפי המשטרה והוצג מצג שווא, פלקט כי יש מין תרבות כזאת שלוקחים גנרלים משוחררים, הופכים אותם לפרונט, מין פלקט של חברות, פותחי דלתות כדי שאנשים מושחתים אחרים יפעילו אותם. זה מה שקרה גם עם אשכנזי וחברת שמן. הוגש נגד אשכנזי ושמן כתב תביעה שבו נטען שהוא הונה ורימה את משקיעיו. בפסק דין אזרחי, במסגרת הסדר פשרה, אשכנזי ושמן חויבו לשלם למעלה מארבעה מיליון שקלים למשקיעים. אם יש פשרה זה אומר שיש דברים בגו, אחרת לא היה הסדר".

אם אשכנזי כל כך גרוע ומושחת, למה ראש הממשלה רצה אותו כשר ביטחון?
"ראש הממשלה, כמו ראשי ממשלה אחרים, פועל גם לפי אילוצים פוליטיים. זה חדש לך שיריבים פוליטיים שמלכלכים אחד על השני בסוף נאלצים להיפגש? ראש הממשלה בוחר אנשים גם על פי מה שהאילוצים הפוליטיים מחייבים אותו".

השר אוחנה התייחס בסוף דבריו לקמפיין הליכוד ברשתות החברתיות שמציג את טעויות הדיבור של גנץ בראיונות ובנאומים. "שמעת שגנץ אמר שאשכנזי יהיה מועמד לשר הביטחון לממשלה שיקים בדרום הארץ? הוא אמור לייצג אותנו בעולם, בפני נשיא ארצות הברית והקונגרס האמריקאי, הוא מועמד לתפקיד ראש הממשלה, זה מביך ולא נעים. הוא לא ראוי, גם בגלל שאין לו שום ניסיון פרלמנטרי או מנהיגותי. בפעם הראשונה באזרחות כשהגיע לחברה, הוא הוביל אותה לפשיטת רגל".