בוועידת מפלגת העבודה שנערכה ביום חמישי האחרון, בה הושק קמפיין הבחירות של המפלגה, אבי גבאי זכה לקריאות בוז והפרעות מצד פעילים בזמן נאומו על הבמה. כאשר ח"כ איתן כבל עלה לנאום, הטונים החריפו והוא תקף את גבאי בחריפות וכינה אותו שקרן.

כעת גבאי מגיב על הוועידה הסוערת בראיון ל"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. "לוועידה הגיעו 2,500 איש, מתוכם למעלה מ-1,000 אנשים חדשים. אתה לוקח 10-20 אנשים שצועקים בוז והופך את זה לנושא המרכזי. למנהיג יש את מבחן התוצאה. בסופו של דבר, נערכה הצבעה וזכיתי ברוב מוחלט".

- מה לגבי האנשים שצעקו בוז?

גבאי: "זה בהחלט חבל, חלק צעקו זאת מדם לבם. זאת מפלגה דמוקרטית. יש כאלה שמתנגדים לי, כי הם חושבים שאני טועה וזה בסדר גמור. יש כאלה שההתנגדות נובעת מפוליטיקה פנימית, הם מנסים דרך זה להשיג דברים שהם לא יקבלו. הם לא חותרים תחתיי, הם רוצים לדאוג לעצמם".

- אתה מצליח להירדם בלילות?

"אני ישן נהדר, אולי כי אני ישן מעט – נרדם באחת וקם בשש. בסוף אני אדם אופטימי ומעשי. בשונה מאנשים שרק רואים מבחוץ או קוראים כותרות, אני חי את המציאות".

- התחושה שיש פחות מ-90 יום לבחירות, והעסק נראה בקריסה.

גבאי צוחק: "קח את ישראל היום. אם ב'ישראל היום' שעסוק כולו בביבי, אני נמצא כבר כמה ימים בכותרות הראשיות, זה אומר שאני שווה 8 מנדטים? זה אומר שיש משהו אחר". 

- אתה מתחרט על הדרך שבה נפרדת מציפי לבני?

"הייתי מוכן לוותר ולתת הרבה, גם בפוליטיקה הפנימית של מפלגת העבודה, כדי שהמחנה הזה יישמר. אבל אחרי כל מה שנתתי, קיבלתי בחזרה רק חתרנות. ההחלטה שקיבלתי היא לשמור על מפלגת העבודה".

- היא לא ניסתה ליצור חיבורים?

"מי שעבד בזה – זה אני, לא עובדים בחיבורים בתקשורת. במשך תקופה ארוכה אני מדבר עם כל מי שצריך כדי לעשות את זה. למה זה לא קורה? יש כל מיני סיבות, אנשים רצו להקים מפלגה משלהם, לגיטימי. אם תהיה סיטואציה שאפשר לעשות חבירות, ואני בעד חבירות, אנחנו נשב ונדבר".

על אף הסקרים שחוזים למפלגה 8 מנדטים, גבאי משדר אופטימיות: "מפלגת העבודה היא לא עוד מפלגה, יש לה ערכים ויש לה שורשים, 60 אלף חברים, ואנחנו יכולים לנצח בבחירות הקרובות, ואני אומר לך את זה עכשיו".


"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12