שבר באף, חבלה בארובת העין, שיניים מרוסקות ושברים רבים בעצמות הפנים - מהפגיעות החמורות האלה סובלת נטליה פרוסקורוב, אחות במרכז הרפואי לבריאות הנפש באר יעקב שהותקפה לפני מספר ימים על ידי מטופל אלים בעל רקע עברייני. בתיעוד התקיפה ממצלמות האבטחה נראה המטופל כשהוא מפיל את האחות על הרצפה ובועט בה באיזור הפנים במשך דקות ארוכות עד שמטופל אחר עוצר אותו.

"הגעתי למשמרת ערב וניגשתי לתחנת האחות כדי לקחת אלכוג'ל לחיטוי ידיים למטופלים ובשבילי", שיחזרה פרוסקורוב ב"חדשות הבוקר" את ערב התקיפה, "ביקשתי מהאחות אלכוג'ל, היא הסתובבה להביא לי את הבקבוק ובאותו הרגע הרגשתי משיכה ממש חזקה בשיער. לא ידעתי מי זה ולא קלטתי מה קורה, לא הבנתי שאני מותקפת. הוא הפיל אותי על הרצפה, ניסיתי לקום אבל הוא בעט בי כמה פעמים, רוב הבעיטות בראש".

התקיפה האכזרית נמשכה זמן רב, המטופל המשיך להכות את פרוסקורוב על אף תחנוניה שיפסיק. "ניסיתי לקום ולהגן על הראש שלי, אבל לא הצלחתי. הרגשתי שאני קופצת כמו כדור באוויר ושוב נופלת. חשבתי לעצמי, 'למה הוא לא מפסיק?', הוא המשיך המון זמן ולא הבנתי מה צריך לקרות כדי שהוא יפסיק. התקיפה הרגישה בשבילי כמו נצח".

ניסית לצעוק לעזרה?
"אני בטוחה שצעקתי, אבל הייתי עם מסיכה כירורגית על הפנים והיא התמלאה בדם. נחנקתי מהדם ולא הצלחתי להוציא צליל. עבר לי בראש שאני צריכה לצעוק, אבל זה כמו בחלומות כשאתה מנסה לצעוק אבל לא מצליח, זאת הייתה החוויה שלי".

האחות שהותקפה, היום (צילום: צוות סיעוד באר יעקב)
נטליה פרוסקורוב אחרי התקיפה | צילום: צוות סיעוד באר יעקב

מה גרם לו לעצור בסופו של דבר?
"אחד המטופלים צעק לו 'מה אתה עושה?', ניגש אליו ועצר אותו ואז הוא הפסיק. אחרי כמה זמן הגיע הצוות אבל אני כבר שכבתי על הרצפה, לא ראיתי שום דבר מסביבי אלא רק רגליים של מלא אנשים".

"יש לי ארבע שיניים שבורות, שבר באף ומספר שברים בעצמות הפנים שצריכים תיקון", סיפרה פרוסקורוב, "אני צריכה לעבור ניתוח כי אחד השברים המרוסקים גרם לצניחה של העין. הוא הכה אותי באכזריות, קיבלתי רק בעיטות לראש. לבן אדם הזה הייתה מטרה לרצוח אותי, זה מה שחשבתי שיקרה. אני מפחדת להירדם ולחלום עליו בלילה".

מה את יודעת לספר על התוקף?
"הוא בחור צעיר בן 20 וקצת בעל רקע עברייני, הוא אצלנו במחלקה בצו אשפוז של בית משפט עקב תקיפות כלפי אמא שלו. הוא עובר חקירות במשטרה כרגע. אני מכירה את המטופל ואת ההיסטוריה שלו, אני בטוחה שהוא לא היה תוקף אותי אם לידי היה גבר אח או מאבטח. יש אצלנו מאבטח שמסתובב בכמה מחלקות במקביל, לא מישהו שיושב קבוע".

מנהל המרכז הרפואי לבריאות הנפש באר יעקב, פרופ' חיליק לבקוביץ', מסר בתגובה: "האלימות בבתי החולים הפסיכיאטריים ובמקרה הזה אצלנו, יכולה כמעט להיעלם אם ננקוט בכמה אמצעים ואחד מהם זה הנושא של הצפיפות. הצפיפות היא צפיפות קשה, יש מחלקות שעשינו את השינוי ואנחנו רואים הרבה פחות אלימות. אני חושב שצריכה להיות אבטחה הרבה יותר גבוהה ובעיקר, אנשים שמואשמים ונמצאים בתהליכים פליליים לא צריכים להיות יחד עם אנשים שסובלים מהפרעות נפשיות וזקוקים לעזרה".