שבוע חלף מאז פגיעת הברק הנדירה והקטלנית בחוף זיקים, ממנה נהרג אשר חזות בן ה-14 ונפצעו ארבעה בני משפחה נוספים. אלעזר חזות, אחיו של אשר ובעלה של אפרת שנפצעה קשה באירוע, שיחזר לראשונה ב"חדשות הבוקר" את אותו אירוע טרגי ואת מאמצי ההחייאה שביצע באשתו וככל הנראה הצילו את חייה.

"יצאנו אני, אשתי ושלושת האחים שלי לחוף זיקים. הבאנו קצת פירות, אבטיחים ושיחקנו כדורגל", סיפר חזות, "באיזשהו שלב התחילו רוחות, נהיה מעונן ושמענו ברקים. אשתי אמרה שנהיה לה קר ושעוד שנייה מתחיל גשם, אמרתי לה להתקדם לאוטו ושאני אאסוף את הדברים. היא התחילה להתקדם ואז פגע הברק וכולנו נפלנו לרצפה. הרגשתי זרם אדיר של חשמל, כל הגוף שלי התעוות. שמעתי את האחים שלי צועקים, גם אני צעקתי, והבנתי שאני חייב לקום כי אם לא, יהיה פה אסון גדול".

הבנת מיד שפגע בך ברק?
"כן, ראיתי את ההבזק, הרגשתי את החשמל ושמעתי את הרעש. הייתי בהכרה מלאה בכל האירוע. כל הגוף שלי התעוות מהעוצמה של החשמל, זה כמו חשמל של בית פשוט פי כמה עשרות. הייתי משותק כולי, לא הצלחתי לזוז".

איזו תמונה ראית מסביבך בשלב הזה?
"ראיתי את האחים שלי מוטלים לימיני, מצד שמאל ראיתי את אשתי שוכבת על החול. הבנתי שאני חייב לקום, בכוחות על טבעיים הצלחתי להרים את פלג הגוף העליון ולעמוד על הברכיים. זכרתי שמאחורינו היו נערים, התחלתי לצעוק להם ולנופף להם עם הידיים כדי שיגיעו מהר לעזרה. הרגשתי מאוד חלש, כאילו שאני לא באמת צועק, אבל הם שמעו אותי. אחד מהם רץ אלי והשני הלך לסוכת המציל לקרוא לתגבורת".

ואז אתה מנסה לזחול לעבר אשתך.
"הבנתי שאני צריך לבדוק מה איתה. התחלתי לזחול על ארבע לכיוונה, אבל מתישהו הבנתי שאני חייב לקום. הרגשתי משותק ברגליים אבל בורא עולם הביא לי כוח והצלחתי לקום. הלכתי אליה, ראיתי שהיא מזיזה קצת את השפתיים והבנתי שהיא חיה. חזרתי לאחים שלי וראיתי את אלחנן מתעוות מכאבים, אשר לא הגיב לי ולא זז ואחותי אמרה שרגליה משותקות ושהיא לא יכולה לזוז, אבל היא הייתה בהכרה. חזרתי לאשתי וראיתי שהיא כבר לא איתנו, בדקתי לה דופק, נגעתי לה ברגליים וראיתי שהיא קרה. הראש שלה היה שמוט, העיניים חצי סגורות והבנתי שאין לה רוח חיים".

מה עשית באותו הרגע?
"התקשרתי למד"א, שמתי על ספיקר והתחלתי לעשות לה עיסויים. למדתי פעמיים בקורס עזרה ראשונה. ביקשתי ממד"א להביא מסוק מהר והם אמרו שזה קצת בעייתי בגלל הסופות והברקים אבל שהם בדרך אלינו. תוך כדי שאני עושה את העיסויים, הגיע רנג'ר ועליו בן אדם שנפש בחוף והתברר לי אחרי זה שהוא נהג אמבולנס וחובש בכיר. הוא המשיך אותי בפעולות ההחייאה".

הצלת את החיים של אשתך בזכות מה שלמדת בקורס העזרה הראשונה.
"אני לא יודע, יכול להיות שכן, אבל בורא עולם הביא לי את הכוח לעשות את זה. זה מה שנדרש ממני לעשות".

עמדת כל כך קרוב לאשר, אתה חושב לפעמים למה דווקא הוא לא שרד את זה ואתה כן? או למה הברק פגע דווקא בכם?
"זה שזה פגע רק באשר זה חשבונות שמיים. הרבנים דיברו על זה, זה דברים שלא כל בן אדם יכול להבין, דברים נשגבים. אנחנו לא נכנסים לחשבונות האלה. קרה פה אסון גדול וכולנו כואבים את האסון הזה. אני רוצה להודות לכל עם ישראל על התפילות, העזרה והתמיכה ולצוות הרפואי המסור בבית החולים. מנהל המחלקה לא זז מאשר 25 שעות רצופות, אפילו לא לדקה. תודה כמובן גם לבורא עולם".