"מצאו גופה אבל אנחנו לא יודעים אם זאת היא, אני מרימה את העיניים שלי לבורא עולם ומקווה שנקבל תשובה שלילית, שזאת לא תהיה היא. אני מאמינה שהיא בחיים", אמרה הבוקר (שני), סוזי נחום, אמה של ספיר נחום שעקבותיה נעלמו לפני 12 ימים.

אמש (ראשון) ניצב ניר ג'מבר, מפקד תחנת עכו, הגיע לבית משפחת נחום ובישר להם כי נמצאה גופה סמוך לכפר איבטין, הממקום באזור החיפושים בו התרכזו כוחות הביטחון. נכון לרגע זה, הגופה הועברה לזיהוי ובדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר והמשפחה מחכה לתשובה.

במהלך השיחה, האם הסבירה כי כרגע היא לא יכולה לספר דבר על בן זוגה לעבר של ספיר, החשוד במוערבות בהיעלמותה אך אמרה כי יומיים לפני ההיעלמות היא הזהירה אותה. "אני לא יכולה לספר על זה כרגע, אם הייתי מקבלת אישור מתחנת המשטרה ומעורך הדין שלי הייתי מעדכנת אתכם", אמרה והוסיפה: "יומיים לפני שקרה כל הבלגן הזהרתי אותה, בתור אמא שמרגישה, אבל אני לא יכולה להגיד".

היה עם מי לדבר? היא הבינה את מה שאמרת?
"ברגע שדיברתי איתה היא לא הקשיבה. למחרת אחותה אמרה לה 'תקשיבי לאמא'. זה קרה יומיים לפני המקרה".

ספיר נחום (צילום: באדיבות המשפחה)
ספיר נחום | צילום: באדיבות המשפחה

מה את אומרת לנכדים?
"כשהגיע מפקד התחנה הקטנה שאלה אותו איפה נחום ספיר, איפה נחום אמא, עמדו לו דמעות בעיניים. הנכדה ראתה אותה בטלוויזיה ואמרה 'הנה אמא'. כל פעם היא שואלת אותנו ואנחנו אומרים לה שאמא הלכה לטיול והיא תביא לה הפתעה. הילדה עוד לא בת שלוש - מה אני אגיד לה? אנחנו לא יכולים להגיד לה כלום על זה".

לפי מה שהמשטרה אומרת כנראה בשעות הבוקר תינתן תשובה סופית.
"היום אנחנו נקבל את התשובה של הבדיקה, אני מקווה שאנחנו נקבל תשובה שלילית ושזאת לא תהיה היא. תרד אבן מהגוף של כל המשפחה שלי, ואני מקווה שיביאו לי אותה שלמה ובריאה. גם אם זאת לא היא מסכנה הבחורה שסבלה". 

אלי לוי, דובר משטרת ישראל, אמר הבוקר לניב רסקין כי הליך הזיהוי של הגופה נמשך. "אתמול נמצאה גופה ונשלחה לזיהוי במכון לרפואה משפטית. אנחנו ממשיכים את החקירה שמתנהלת תחת צו איסור פרסום ולכן לא נוכל לפרט".

הגיע מידע מודיעני? או שמצאו את הגופה בחיפוש בשטח?
"מהרגע הראשון המידע דיבר על אזור כפר איבטין הסמוך לכפר טבעון, השוטרים שלנו יחד עם מתנדבים רבים ואנשי מילואים של משמר הגבול סרקו את כל צלע ההר מהישוב רכסים לכיוון נופית וקרית טבעון. הם סרקו מסביב לשעון ולבסוף הגיעו לגופה. אנחנו צריכים להיות זהירים מאוד, יש פה משפחה מאחורי הסיפור הטראגי והקשה הזה".

בן זוגה לשעבר של ספיר, החשוד המרכזי, משתף פעולה בחקירה?
"אנחנו לא יכולים לפרט את מהלכי החקירה, אבל כן נעצר אדם שהוא קרוב שלה לשעבר ומעצרו הוארך לבקשת משטרת ישראל. החקירה נמשכת תחת צו איסור פרסום ואנחנו נעשה הכל כדי לגלות את האמת מאחורי הסיפור הטראגי והקשה הזה".