מפלגת הרוח הציונית בראשות איילת שקד ממשיכה לדשדש עמוק מתחת לאחוז החסימה. בסקר האחרון שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, הרוח הציונית קיבלה 1.2% בלבד מהקולות - ירידה נוספת מהסקר הקודם, אז עמדה על 2.1%.

שר התקשורת ומספר שתיים ברשימה, יועז הנדל, הבהיר הבוקר (שלישי) כי אין בכוונת המפלגה לפרוש - אלא לרוץ עד הסוף. "בכל מחקר שאנחנו עושים אנחנו מגלים שיש 30% שלא החליטו. אלה חמישה מנדטים שיושבים בול על אזור החיוג שלנו - ימין ממלכתי וציונות דתית, שמתווספים לשלושה-ארבעה מנדטים שאומרים בסקרים שהם מצביעים לנו. המבחן היחיד שקובע זה ה-1 בנובמבר. אתם תראו שלא רק שנעבור את אחוז החסימה, אנחנו גם נהיה עם שבעה-שמונה מנדטים".

"אני זוכר את כחול לבן בתקופה דומה, חודש שלם לא עברו את אחוז החסימה. כולם הסבירו להם למה הם צריכים לפרוש, גנרלים כתבו מכתבים. קל יותר להיתפס לסקר שבו אנחנו לא עוברים, אבל יש סקרים אחרים שבהם אנחנו כן עוברים. ב-30% שלא החליטו יש חמישה מנדטים שמזדהים איתנו, עם המסר שלנו ועם התוכנית הפוליטית שלנו - להקים ממשלת אחדות כדי להוציא את מדינת ישראל מהבוץ שבו היא תקועה".

"יש צד אחד שרוצה ממשלת 61 של נתניהו עם בן גביר, שבעיניי זה אסון. יש צד אחר שמציע ממשלה עם המשותפת, שבעיניי זה אסון. ללכת לבחירות שישיות ושביעיות, מלחמת התשה, גם זה רע מאוד למדינת ישראל. לכן הפתרון הפוליטי היחיד, אם בוחנים את המספרים, זה ממשלת אחדות. אנחנו שמים את זה על השולחן".

המסר שלכם מעורפל. תהיו או לא תהיו האצבע ה-61 של נתניהו?
"חד משמעית לא, לא נשלים ל-61. גם איילת שקד אומרת את אותם הדברים. ממשלה צרה שמתבססת על גורמי קצה לא תחזיק מעמד, זה הלקח מהשנה האחרונה. זה לא נכון ברמה הפוליטית וגם לא האידאולוגית. לא טוב הימין לבדו, אבל גם לא טוב היות השמאל-מרכז לבדו עם המשותפת. זה גם לא מחזיק מעמד. היה עליי לחץ גדול מאוד להקים ממשלה כזאת עם 15 מנדטים של המשותפת והתנגדתי. מאוד כעסו עליי ועל צביקה האוזר בגלל זה, אמרו שזה רק להצבעה אחת, נדמה לי שהיום רוב העם מבין שאי אפשר היה אז להקים ממשלה עם המשותפת וגם בפעם הבאה זה לא יהיה נכון להקים קואליציה איתם, מבפנים או מבחוץ".

למה שמצביעי הציונות הדתית יצביעו לכם ולא לסמוטריץ' או למפלגת המחנה הממלכתי עם חילי טרופר ומתן כהנא?
"יש במדינת ישראל הרבה מאוד אנשים שהם ציונות דתית או ימין ממלכתי שלא מוכנים להצביע לסמוטריץ', בן גביר, הליכוד והמפלגות החרדיות, אבל הם גם לא במחנה השמאל-מרכז. גנץ זה לא מפלגת ימין. יש המון ישראלים שמגדירים את עצמם ימין ולא מסתדרים עם הפגישות שלו עם אבו מאזן, או עם התפיסה של גדי איזנקוט שאני מכבד ומברך אותו על כניסתו לפוליטיקה. המפלגה של גנץ מורכבת גם משוסטר וממיכאל ביטון ותפיסות שונות בתחום הכלכלי. אנחנו מציעים גם ימין כלכלי וגם ימין מדיני".

למה צריכים אתכם בעצם כדי להקים ממשלת אחדות?
"אנחנו שמים את הסולם שהם יירדו דרכו, אחרת זה לא יעבוד. אם הרוח הציונית לא נמצאת, לכל אחד מהגושים יכול להיות 61 שבעיניי זה לא טוב. 61 עם נתניהו ובן גביר יתעסקו רק בנתניהו ולא ביוקר המחייה או במשילות בנגב ובגליל. 61 עם המשותפת זו ממשלה שלא תחזיק מעמד יותר משבועיים או חודשיים ושוב נהיה בבחירות שישיות ושביעיות. אם הרוח הציונית לא תעבור ובגדול, נידונו לעוד ועוד מערכות בחירות".