סרטון ממצלמת אבטחה המוצבת בשכונת מגורים בשדרות הביא אתמול (שבת) תיעוד יוצא דופן. אחד התושבים נראה עובר ברחוב, כשלפתע הכל מתמלא עשן כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה. למרות שהיה מטרים ספורים בלבד מהנפילה, יצא איציק נחשונוב בריא ושלם מהאירוע והיום במשדר מיוחד של "חדשות הבוקר" משדרות הוא שיחזר את האירוע הבלתי יאמן.

"היה רגע של שקט בין האזעקות ויצאתי לתפוס מחסה כי אין לנו ממ"ד בבניין", סיפר איציק, שבאותם רגעים דיבר בטלפון עם אשתו. "פתאום שמעתי שריקה והתחלתי לברוח. ראיתי עשן שחור ולא הצלחתי לשמוע למספר דקות. עמדתי בסיבות ה-10 מטרים ממקום נפילת הטיל. לא ייאמן שככה יצאתי מזה, אנשים שהסתתרו ספגו רסיסים". יש לציין שלא נשמעה אזעקה לפני אותה פגיעה ישירה, ממנה נפגעו גם בני משפחת בוכריס המאושפזים בבית החולים ברזילי.

הבוקר הודיע פיקוד העורף על חזרה לשגרה בעוטף עזה. השר יובל שטייניץ דיבר ב"חדשות הבוקר" ונשאל עד מתי יחיו תושבי הדרום במציאות שכזו. "עם כל הכבוד לתושבי הדרום יש שיקולים מורכבים", השיב השר שטייניץ, חבר הקבינט. "אנחנו בצומת דרכים, הסדרה או הסלמה, אם תהיה הסלמה היא תסתיים הפעם בהכרעה". תושבת כפר עזה אילנית סוויסה התראיינה במסגרת המשדר המיוחד מעוטף עזה והפנתה אצבע מאשימה לממשלת ישראל. "התחושה היא שאנחנו בשר תותחים, מי שניהל את הסבב הזה הם הטוקבקיסטים. שלא יעשו מבצע צבאי על הגב שלנו, בסופו של דבר גם ככה יהיה הסכם. נתניהו לא יכול לנהל אותנו מהסלון שלו בבלפור". רננה (8), בתה של אילנית, סיפרה איך נראה החופש על רקע ההסלמה. "כל יום יש פחד חדש, אני רק רוצה לשבת בשקט כמו כל הילדים ולא לרוץ כל הזמן לממ"ד".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: ראשון עד חמישי ב-06:15 בקשת, ערוץ 12