בחירות חדשות - לפחות לא עד ה-23 בדצמבר, כך הוכרע אמש (שני) עם העברת החוק לדחיית אישור התקציב בקריאה שנייה ושלישית. אחרי אישור החוק כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מנענו בחירות, עכשיו הגיע הזמן שכחול לבן יפסיקו עם 'ממשלה בתוך ממשלה' ויעבדו איתנו בשיתוף פעולה למענכם, אזרחי ישראל".

במקביל, בני גנץ הכריז אמש בנאומו: "100 ימים שתקתי למתקפות האישיות, לניסיונות ההשפלה, לגידופים וללעג של בכירי הליכוד. ימי השתיקה הסתיימו, מכיוון שהמדינה צריכה יציבות ולא עיסוק בלתי פוסק בצרכים אישיים. פרק מאה הימים של מידור, הסתרה והסתה - הסתיים, יש להתחיל בפרק שותפות".

חברת הכנסת מהליכוד אסנת מארק, הצטרפה לדבריו של ראש הממשלה נגד יושב ראש כחול לבן. "גנץ חייב לסיים את הסיפור הזה של אופוזיציה בתוך הקואליציה אם אנחנו באמת רוצים לעבוד. שר הביטחון סחב את כולנו עד שעתיים לפני ההצבעה ורק אז החליט להגיד שהוא מקבל את ההמלצה של האוזר".

על מימוש סעיף הרוטציה בנובמבר 2021 אמרה מארק: "אם נראה בנקודת הזמן הזו שבני גנץ וכחול לבן עובדים בשיתוף פעולה ולא תוקעים לנו מקלות בגלגלים, אין סיבה שההסכם לא ימומש. ראש הממשלה אומר בפירוש שהוא רוצה לעמוד בהסכם. מי שלא ממלא את ההסכם, בורח מהמליאה ולא מגיע להצבעות זה כחול לבן".

היו דיווחים כי צוותי המשא ומתן שלכם עסקו בתקופה האחרונה במינויי פרקליט המדינה והמפכ"ל.
"ראש הממשלה אמר בגרונו במסיבת העיתונאים שהוא לא מתכוון לגעת במינויים האלה ולהתערב בהם. מהות הוויכוח הייתה התקציב".

לפי ההסכם הקואליציוני, היה צריך להעביר תקציב דו שנתי. אתם אלה שהפרתם את ההסכם.
"היה שינוי נסיבות מהותי מבחינת כלכלת ישראל. מה שידענו במרץ על הכלכלה זה לא מה שידענו במאי, ביוני וביולי. ראש הממשלה הוא שמבין בכלכלה והוא זה שיכול להביא לצמיחה חדשה במדינה. הוא עשה כמה וכמה צעדים ותוכניות בשביל הציבור, הביא מענקים ובחודש הקרוב נראה עוד תוכניות כאלה. מיליון מובטלים זה לא באמת המספר האמיתי, יש בישראל 400 אלף מובטלים, שזה לא מעט".

נפתלי בנט צייץ אתמול בערב "הגיע הזמן למנהיגות חדשה לישראל".
"הטרלול של בנט מהטריבונה צריך להיפסק. אם מדינת ישראל, העסקים והשווקים שהוא מסתובב בהם כל היום כל כך חשובים לו, אנא ממך, תיכנס לממשלה. יש המון עבודה לעשות למען עם ישראל, לא לשבת על הטריבונה ולטרלל את כולם".