לפי ההערכות מעל 20 ערבים-ישראלים נרצחו ב-7 באוקטובר, ובהם עווד דראושה, תושב כפר איכסאל, שעבד בפסטיבל נובה כפרמדיק. דראושה טיפל בפצועי הירי במשך דקות ארוכות, חשוף לאש המחבלים, עד שנרצח על ידם.

אחיו, מוחמד דראושה, סיפר הבוקר: "אח שלי היה במסיבה מיום חמישי. היו שלוש מסיבות שם: בחמישי, שישי ושבת. בחמישי דיברנו איתו, הוא אמר שהכל בסדר. שהם מבסוטים, חוגגים. ביום שבת בבוקר, ב-6:00–6:30, שמעתי מה קורה שם והתקשרתי אליו. הוא לא ענה. הוא היה צריך לטפל באנשים שנפגעו מהיריות".

"אחי חשב שהוא גיבור, שהוא יכול לעמוד מול הטילים והיריות. הוא בן 23, לא ידע שיש מלחמה. הוא רצה לעזור ולהציל את האנשים, לא חשב על עצמו. לא היה הבדל בעיניו בין ערבי ליהודי. זה לא משנה, הוא צריך לטפל בכל האנשים. אין הבדל".

"עווד הספיק לטפל בעשרה אנשים, אחד מהם היה עם כדור ברגל. הוא הוציא את הכדור, חבש אותו והוא עדיין בחיים. הוא טיפל בעוד שתי בחורות שנפצעו מרסיסים. כששמע שהיריות קרובות אליו הלך לבמה, התחבא ושם נהרג. קיבל כדור".

מה דעתך על מה שקרה שם באותו בוקר?
"זה לא משהו של האיסלאם. האיסלאם לא מאפשר להרוג אנשים. זה לא המנהג, לא עושים דבר כזה. אלה היו דאעש שם. כל מה שקרה שם לא קשור בדת האיסלאמית".

השכנים היהודים עוטפים אתכם ברגעים האלה?
"כן, השכנים היהודים מגיעים אלינו כל יום ומנחמים אותנו".