בעוד שלושה ימים צפוי יושב ראש כחול לבן, בני גנץ, להחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא, ובינתיים בליכוד מתריעים מפני האפשרות שגנץ יקים ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. בצהריים יכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו את ראשי מפלגות הימין לדיון בנושא ובהמשך היום ייפגש עם אביגדור ליברמן. אמש (שבת) קרא נתניהו לגבי אשכנזי ובוגי יעלון למנוע מגנץ להקים ממשלת מיעוט: "אתם הייתם במדים, הייתם רמטכ"לים, דברו עם גנץ ותזכירו לו שאלה שאתם רוצים שיהיו השותפים שלכם, רצו להעמיד אתכם לדין כפושעי מלחמה", אמר נתניהו, "יצאתם מדעתכם?", הוסיף.

איילת שקד, יושבת ראש הימין החדש, הצטרפה לקריאה למנוע מגנץ להקים ממשלת מיעוט בתמיכת חברי הכנסת הערבים. "צריך לעשות הכל כדי שתקום ממשלה ציונית, בשום אופן לא ממשלת מיעוט שנתמכת ונשענת על הרשימה המשותפת", אמרה שקד ב"חדשות הבוקר", "זה מבחינתי חציית קו אדום. יש עלינו אחריות כבדה להקים ממשלת ימין, מקווה שאנשים יתעשתו ויבינו שאי אפשר להכריע, אפשר להשפיע וכדי להשפיע צריך גם קצת לוותר".

למה שלא תגידו לנתניהו שאתם משחררים אותו מבלוק הימין? זה יאפשר אולי הקמת ממשלת אחדות.
"מי שביקש את הבלוק זה ראש הממשלה. אם ראש הממשלה ירצה להשתחרר מהבלוק אז הוא יבקש להשתחרר, אבל הוא לא ביקש את זה מאיתנו. הבלוק הוא לא המכשול, זו אחיזת עיניים ועבודה בעיניים. הבעיה של כחול לבן היא לא עם החרדים, הם יושבים ומדברים איתם בשיחות עקיפות, הבעיה של כחול לבן היא אך ורק עם נתניהו. כחול לבן צריכים להגיע להסכמות עם נתניהו ואז תוכל לקום ממשלה".

אם לא תתרחש תפנית דרמטית, הולכים לסבב בחירות שלישי. מה אפשר לעשות כדי למנוע את זה?
"מנהיגי המפלגות, נתניהו, גנץ, ליברמן ודרעי, האנשים שבאמת יכולים לפתור את הבעיה, צריכים לשים את המחלוקות בצד. אפשר להקים ממשלת ימין, ליברמן יכול לחזור לגוש הימין, לשבת עם דרעי ביחד ולהגיע להסכמות. ליברמן יכול לקבל הישגים מאוד מרשימים וחשובים עבור הציבור שלו, הישגים שלא היה משיג בשום קונסטלציה אחרת. אי אפשר לגרור את המדינה למערכת בחירות שלישית, יש גרעון לטפל בו, מצב ביטחוני בדרום ובצפון לטפל בו ומערכת בריאות שזקוקה לטיפול ולתקציבים. אנחנו לא יכולים להדרדר להפקרות כזאת".

לאחרונה שמענו את נפתלי בנט מחזק את המדיניות של ראש הממשלה בדרום, האם בעקבות מינויו לתפקיד שר הביטחון הוא רואה את הדברים אחרת?
"ממש לא. החיסול של בהא אבו אל-עטא היה אירוע טקטי נקודתי, לא היה רצון בצד שלנו לצאת למערכה בדרום כשאין ממשלת קבע. אחרי שתוקם ממשלה צריך לשנות את המשוואה, אסור לנו להשלים עם העובדה שתושבי הדרום הם בני ערובה של ארגון טרור. זה לא יקרה ביום אחד, זה ידרוש מבצע נרחב בעזה ומחיר גם מאיתנו".

את לא חושבת שהמינוי של בנט היה צעד ציני מצד ראש הממשלה, רק כדי לשמור אתכם בבלוק?
"ככה זה בפוליטיקה, בפוליטיקה צריך לנצל הזדמנויות ולהפעיל כוח. אלה כללי המשחק, אנחנו פוליטיקאים ולכן אנחנו משחקים בכללי המשחק. ראש הממשלה היה עושה טוב אם היה ממנה את בנט כבר לפני שנה כשאיווט ליברמן התפטר, אבל עדיף עכשיו מאשר שלא יהיה שר ביטחון בכלל. מדינת ישראל צריכה שר ביטחון במשרה מלאה".