180 ראשי רשויות פנו לראש הממשלה בנט בדרישה להפסיק את חובת הבידוד לילדים שנחשפו לחולי קורונה. שרים בממשלה מצטרפים לדרישה הזו ומציעים לבצע בדיקות אנטיגן יומיות, במקום בידודים אוטומטיים. בין 25 ל-30 מיליון ערכות ביתיות יחולקו בשבוע הבא בחינם, כשישה בדיקות פר ילד למשך שבועיים.

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון הסביר הבוקר (רביעי) בשיחה עם ניב רסקין את הצורך הדחוף להחזיר את הילדים לבתי הספר והגנים. "הילדים שלנו חייבים לחזור לשגרה ולראות את החברים שלהם. בראשון לציון, נכון לבוקר זה, יש למעלה מ-40 גנים סגורים בגלל הבידודים האלה", דיווח קינסטליך, "יש הורים ששולחים לי הודעה, 'רז, אנחנו כבר 22 ימים בבית, אנחנו כבר משתגעים והילדים משתגעים. כולם משתגעים".

"בני הגדול, ריף, היה חולה קורונה. לא היה לו שום תסמין, אף אחד מהגן לא נדבק. אחרי הבדיקה ישר בידדנו אותו", סיפר ראש העיר, "אפשר לעשות את זה אחרת, אפשר להחזיר את הילדים שלנו לשגרה. צריכים לחשוב שונה. ילדים נמצאים בבית מעל ל-20 ימים, מתגלגלים מבידוד לבידוד. זה כדור שלג שלא מסתיים".

לדבריו, "כולנו מתגייסים ומגוייסים עבור המלחמה בנגיף הזה, אבל אנחנו כן אומרים - בואו נעשה בדיקות קבועות, בין אם על ידי הורים אחראיים או על ידי מערכת החינוך בבית הספר. היה מאומת בגן? נעשה בדיקה לכל הגן. כולם יצאו שליליים? כולם חוזרים לגן. נעשה את הבדיקות באחריות ובשיתוף פעולה עם המורים ועם אנשי החינוך. יש לנו את אנשי החינוך הכי טובים, אחראיים ואכפתיים שיש, המבצע הזה צריך להיות ביחד איתם. מישהו חייב להרים את הכפפה ולעשות את המהלך הזה".

היינו שם בעבר. המורים סירבו לבדוק את הילדים בכניסה וגם ההורים לא בדיוק הקפידו על הבדיקות.
"הכיתה הירוקה פעלה בתחילת נגיף הקורונה, היום הדברים השתנו. ההורים משתפים הרבה יותר פעולה, הם מסכימים לעשות הכל כדי שהילדים יחזרו ללימודים ויהיו בריאים. הזמן עשה את שלו, החשיבה שונה. אנשים התנגדו מסכימים היום, רק בשביל לפתוח כיתות. גם החיסונים בקרב בני הנוער עולים. הרבה דברים משתנים".

בראשון לציון, כמה ילדים לא מגיעים לבתי הספר כי ההורים לא מוכנים לשלוח אותם?
"אין לי את הנתון בשלוף, אבל זה לא מספר חריג כמו 70% או 50% שלא מגיעים. יש נוכחות כמעט מלאה של הילדים שכן יכולים להגיע למערכת החינוך. הילדים התיכוניים בבגרויות, הם הרבה יותר אחראיים ומגיעים. הם גם אחרי חיסונים. רואים את האחריות של ההורים, התלמידים והצוותים, כולם משתפים פעולה היום".

בתוך כך, החל מהיום (19.1) חל שינוי במדיניות הבידודים כאשר ימי הבידוד יקוצרו ל-5 בלבד, כפוף לשתי בדיקות שליליות - ביום הרביעי והחמישי, ובתנאי שאין תסמינים. מאומתים נדרשים ל-2 בדיקות ביתיות ביום הרביעי והחמישי. ניתן להשתחרר מהבידוד רק לאחר קבלת תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביום הרביעי לבידוד בערב וכך גם ביום החמישי בערב. מי שנחשף למאומת נדרש לבדיקה ביתית אחת ביום החמישי בלבד. לא מחוסנים בני פחות מ-60 שנחשפו למאומת נדרשים ל-5 ימי בידוד מלאים ולא יידרשו עוד לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת עם הכניסה לבידוד. חובה לעבור בדיקה מפוקחת בסיום הבידוד.