בתיעוד שהתפרסם לראשונה אתמול ב"חדשות הבוקר", נראתה הגננת חדוה צוקרם מגן אזדרכת בנהריה כשהיא דוחפת ילד בן חמש החוצה מהגן ומשפילה אותו. בעקבות אותו תיעוד, הוגש כתב אישום כנגד צוקרם והיא הורשעה בתקיפת קטין. הבוקר נחשף לראשונה אולג, השכן שגר בסמיכות לגן וצילם את האירוע.

"זה היה יום שישי בספטמבר, יום או יומיים לפני חג הסוכות. ישבתי לאכול ארוחת בוקר בבית ופתאום אשתי קראה לי ואמרה, 'תשמע, יש פה משהו חריג, תראה מה קורה שמה'", סיפר אולג. "היה אפשר לשמוע בתוך הסלון, עם חלון סגור, צעקות שהן לא שגרתיות. הצצתי החוצה ומולי התגלה מחזה, ממש כמו בתיאטרון".

מה ראית?
"דרמה קורעת לב, משהו שלא ראיתי לפני כן. גננת צועקת על ילד. בהתחלה לא צילמתי, לא חשבתי בכלל שצריך לצלם את זה, רק הסתכלתי וראיתי שהגננת מכניסה את הילדים לגן ודוחפת ילד שאני לא מכיר. היא לא נתנה לו להיכנס, צעקה עליו, השפילה אותו, ביקשה מכל הילדים להיכנס, וכשהוא ניסה להצטרף לילדים ולהיכנס איתם היא דחפה אותו החוצה. כשהתחלתי לצלם זה היה אחד על אחד, הוא התחנן להיכנס, ביקש סליחה ונשבע באלוהים".

הייתה לך התלבטות אם להמשיך לצלם או לעזוב את המצלמה ולרדת למטה לגן?
"בהחלט חשבתי על זה, אבל בכניסה לגן יש שומר חמוש ויש לי היסטוריה לא טובה עם הגן הזה. הגננת במשך שנתיים, ועובדי העירייה, הפעילו מפוח עלים וניקו את מגרש המשחקים תוך כדי שהילדים משחקים שם. הילדים רצו לתוך ענן אבק. כמה וכמה פעמים ניסיתי לצלם את זה, ניגשתי לשם והזמנתי משטרה. ניסיתי להסביר שזה לא בסדר, לא חוקי, מעשה פלילי. השומר של הגן התייחס לזה ממש בתוקפנות וקרא לי בשמות. האשימו אותי שאני פדופיל שמצלם ילדים".

מה עשית ברגע שסיימת לתעד את האירוע?
"לא ידעתי מה לעשות עם זה, איך לחפש את הילד הזה? איך לחפש את ההורה? אבל בסביבות השעה 12:00 שוב התחילו הצעקות מהגן. אשתי אמרה לי שהאבא הגיע. התקרבתי לחלון לשמוע את השיחה, שמעתי את הגננת מתגוננת. היא אמרה לאבא שלא קרה כלום, שהילד קצת מצוברח אבל שלא היה שום דבר חריג".

אבל אתה ידעת את האמת.
"תפסתי את האייפד שלי שאיתו צילמתי, רצתי החוצה והתיישבתי על הספסל ליד הגן. שמעתי את המשך השיחה, הגננת הכחישה ואמרה לאבא ששום דבר חריג לא קרה, שהילד סתם ממציא, שהוא קצת דחף מישהו כנראה ושלאבא אין מה לדאוג. כשהאבא יצא ניגשתי אליו ואמרתי, 'שמע, אני גר פה ממול, רוצה לראות מה היה בעצם? כל מה שהיא סיפרה לך זה שקר'".

והראת לו את הסרטון?
"הוא ביקש שאצטרף אליו כי הוא היה צריך להחזיר את הילד הביתה. נסענו אליו הביתה, מרחק לא ארוך משם, כמה בלוקים, ואז הבאתי לו את הסרטון. האבא הזדעזע, כמעט בכה. הוא הראה את זה לאמא של הילד והיא התמוטטה, פשוט במקום. היא לא ראתה את כל הסרטון במלואו, אולי חמש שניות הספיקו. היא פשוט נכנסה להיסטריה ובכתה מאוד, בכי מזעזע".