מיטל וירון אדר טסו בחודש ינואר האחרון לחופשה בתאילנד יחד עם ילדיהם מאי וים. כמה שבועות לאחר מכן פרצה מגפת הקורונה, השמיים נסגרו ובני המשפחה מצאו את עצמם "תקועים" בתאילנד שבהסגר וללא האפשרות לחזור ארצה.

"תאילנד מדהימה, אבל זאת לא התאילנד שאתם מכירים. כמו בכל העולם, גם פה הכל סגור", תיארה אם המשפחה ב"חדשות הבוקר", "אין כניסה לחופים, אסור להיכנס לבריכה, זאת לא התאילנד של המסאז'ים והשייקים על חוף הים. התאילנדים מאוד היסטריים ובפאניקה, בתי העסק סגורים והשוטרים בכל מקום, למרות שההתפרצות פה לא כל כך חמורה. שדות התעופה סגורים, חודשיים שאנחנו לא מצליחים לחזור לארץ".

בני הזוג אדר הזמינו מספר פעמים כרטיסי טיסה לישראל, אך הטיסות בוטלו בכל פעם מחדש: "תיכננו טיול משפחתי של חודשיים, רצינו לחזור ארצה אבל הקורונה התפרצה וכרטיסי הטיסה שלנו התבטלו בבת אחת. אנחנו לא מצליחים לתפוס טיסה, ארבע פעמים הטיסות שלנו בוטלו".

הילדים בטח משתגעים.
"הילדים צריכים כבר לחזור לגן, הם זקוקים למסגרת ופה אין הרבה מה לעשות איתם כי הכל סגור. לא נערכנו לשהייה כל כך ממושכת. בתי בת החמש מאוד מתגעגעת לגן ורוצה לחזור אליו. אנחנו במגעים עם אל על, משרד החוץ וחברי כנסת כדי לארגן טיסת חילוץ. יש פה המון מטיילים ישראלים ומשפחות, גם אנשים מבוגרים שצורכים תרופות ומעוניינים לחזור לארץ אבל לא יכולים מכיוון ששדה התעופה סגור".