פרסום תמלילי גבי אשכנזי אמש בחדשות 12 ממשיך לעורר הדים במערכת הפוליטית. אמש (ג') פירסם עמית סגל במהדורה המרכזית תמלילים מחקירות אשכנזי במה שמכונה "פרשת הרפז", כאשר בין השאר אמר על בני גנץ, אז מועמד לתפקיד הרמטכ"ל וכיום חברו למפלגת כחול לבן: "הוא חושב שיש לו סיכוי, החמור הזה".

על ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק אמר: "ציר הרשע האמיתי במדינת ישראל אלה ברק, נאמן וביבי". במסגרת הסכסוך עם לשכת ברק הוא איים: "המלחמה לא תיגמר, אתה לא מכיר אותי, יש לי צדדים אפלים".

אבי בניהו, מקורבו של אשכנזי, יצא הבוקר להגנת מפקדו לשעבר. "זה סיפור מלפני 10 שנים. אשכנזי הוקלט בתקופה קשה, סוערת ומתוחה ביטחונית", אמר, "הוא היה רמטכ"ל בלחץ ובמצוקה, כל האחריות הייתה על הכתפיים שלו. הוא גולנצ'יק, לא בוגר חוג לנימוסים והליכות".

בניהו הזכיר כי ההקלטות נבדקו ולא נמצא בהן דבר פלילי: "כל ההקלטות האלה נבדקו על ידי מבקר המדינה ועל ידי המשטרה והכל נסגר. תאר לעצמך שהיינו מקליטים את כל שיחות הטלפון שלך במשך ארבע שנים, אני מניח שפה ושם היה אפשר למצוא איזה משפט מביך שלך על מישהו כשאתה כועס". 

רמטכ"ל של מדינת ישראל אומר על ראש הממשלה, שר המשפטים ושר הבטחון שהם ציר הרשע.
"גם מנהל בית חולים, אם תקליט אותו 4 שנים תשמע נאצות שלו על שר הבריאות. גם אם נקליט אותך נשמע פה ושם על מנהל קשת או ערוץ הספורט".

לא אקרא להם ציר הרשע.
"אני לא רוצה לחזור לתמלילים האלה זה סיפור מלפני עשר שנים, יש דברים שאני לא מכיר".

כשהוא אומר על איילה חסון שהוא יכול ליישר אותה כי יש לו מנופים על בעלה, מה זה אומר?
"אני אמרתי לו 'איילה מאד כועסת עליך', והוא אמר 'תביא אותה אליי ואני איישר אותה'. אני לא רואה בזה דבר דרמטי".

אשכנזי על הציטוט: זה מאחורינו (צילום: החדשות)
צילום: החדשות

ומה בקשר ל"חמור" שהוא אמר על גנץ?
"היה ברור לכולם שיואב גלנט הולך להיות רמטכ"ל ויכול להיות שהוא אמר על בני גנץ 'החמור הזה חושב שיש לו סיכוי'".

למה הוא מתכוון כשיש לו צד אפל שאנחנו לא מכירים?
"אני לא פרשן לענייני אשכנזי".

וכשהוא אומר 'אני יכול להפעיל את נוני מוזס' מה זה אומר?
לא נעים לי להגיד את זה על מפקדי לשעבר, זה רצון שלו להתרברב. הוא לא היה חבר של נוני מוזס, לא הייתי בשום פגישה שלו עם מוזס ולא הייתי עד לשיחה שלו עם מוזס. שבועיים-שלושה אחרי האמירה הזאת הייתה כותרת ראשית נגד אשכנזי בידיעות".

דיברת איתו מאז השידור?
"דיברתי איתו כמה דקות לפני הפרסום, לא דיברתי איתו מאז".

אתה יודע מי הוציא את התמלילים?
"אני יודע מי הוציא את זה, אבל אשאיר את זה לתוכנית שעוסקת בעיתונות. אני יודע שמסתובבים כל מיני תמלילים בכל מיני מקומות וזה היה ברור וידוע שכשגבי אשכנזי יצטרף לפוליטיקה ינסו למצוא הקלטות מביכות".

גבי אשכנזי פרשת הרפז (צילום: החדשות)
צילום: החדשות