נמשך המצוד אחר חוליות טרור איראניות שנחושות לפגוע בישראלים על אדמת טורקיה. המוסד וכוחות הביטחון הטורקיים הצליחו לסכל לפחות פיגוע אחד באיסטנבול. שורת פעולות שבוצעו מנעו מהאיראנים לפגוע בישראלים, אך אזהרת המסע החמורה עדיין עומדת בעינה והאיראנים ממשיכים לחפש אחר ישראלים בעיר כדי לפגוע בהם.

גורמים בטורקיה הודו כי מדובר באירוע בסדר גודל שלא הכירו. גורם ביטחוני חשף כי מדובר באירוע מתגלגל "רציני מאוד שקשה לשים עליו את היד". לדברי אותו גורם, מספר ניסיונות לבצע פיגוע באיסטנבול כבר נבלמו, אך החוליות האיראניות בשטח יודעות על הישראלים שנמצאים בבתי המלון העיר ויודעות לזהות מי ישראלי ומי לא.

שר הביטחון בני גנץ אמר אמש, "קורא לכלל הישראלים הנמצאים בטורקיה להישמע להנחיות גורמי הביטחון. ישראל פועלת לסיכול הניסיונות האיראניים לבצע פיגוע, ונערכת להגיב בעוצמה מול כל פגיעה באזרחי ישראל - בכל מקום".

רם בן ברק, יושב ראש ועדת החוץ והביטחון והמשנה לראש המוסד לשעבר, הזהיר הבוקר: "ההנחיות לא השתנו, יש עדיין חוליות שמסתובבות בשטח וכל מטרתן זה לתפוס ישראלי ולרצוח אותו. ממליץ מאוד לישראלים שנמצאים שמה לחזור הביתה ולהישמע להוראות של מערכת הביטחון הישראלית. מדובר במספר חוליות, יש נחישות ומעורבים בזה גם גורמים מקומיים שגרים שמה - גם אנשים רדומים של האיראנים וגם כאלה פליליים".

"מדובר באירוע גדול מאוד מבחינת הטורקים. לפני חודש בערך האמריקאים עוד התלבטו אם להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור או לא. איראן היא מדינת טרור והצעד הבא של הטורקים, ולא רק הם, זה להבהיר שהם לא יסבלו פעילות טרור נגד אזרחים במדינה שלהם. בהקשר הזה גם צריכים להיות היחסים איתם. לא יכול להיות שכולם מדברים על זה שהאיראנים מחפשים ישראלים כדי לרצוח אותם, ועולם כמנהגו נוהג. זה כאילו בסדר גמור, אבל זה לא בסדר. מדינה זה לא ארגון טרור ואם היא כן, היא צריכה להיות מוקצת לחלוטין".

מה עומד מאחורי ההחלטה לחשוף את חוסיין טאייב, ראש מנגנון המודיעין של משמרות המהפכה, מי שעומד מאחורי הניסיונות לבצע פיגוע?
"יש לנו את השיקולים שלנו בשביל לנסות ולמנוע את הפיגוע הזה. אחד מהם זה להראות את הקשר הישיר בין אנשים באיראן לבין הפיגוע הזה, גם בשביל להרתיע וגם בשביל להראות לעולם ובכלל. גם באיראן יש הרבה מאוד אנשים שלא אוהבים את המשטר הזה, וכדאי להם שייזהרו. לא רוצה להוסיף יותר בעניין הזה".

מנגנוני המודיעין של ישראל וטורקיה עובדים ביחד בשיתוף פעולה שאנחנו לא זוכרים כמוהו לפחות עשור.
"זה נכון וטוב שכך. לפני עשר שנים היו יחסים מאוד קרובים ואז היה נתק כמעט מוחלט. התחממות היחסים מתאפשרת מחדש. הטורקים למדו מכל הניסיונות שהיו להם בעבר, כמו ברית הגנה עם הסורים או מזכר ההבנה עם האיראנים, שבסוף המשענת הביטחונית הטובה ביותר היא מדינת ישראל. שמח שהאסימון הזה נפל. הם גם נוקטים בפעולות בשטח מול אנשי חמאס שמתגוררים אצלם. מקווה שהיחסים עוד יתחממו, כמובן שלא על חשבון היחסים שיש לנו עם המדינות השכנות האחרות שלנו כמו קפריסין ויוון".

על אף ההתרעות ואזהרת המסע החמורה, גם בשעה זו כ-2,000 ישראלים עדיין שוהים באיסטנבול. אחת מהן היא אתי אטיאס, שנסעה לאיסטנבול לצורך טיפולים רפואיים. "אני מאוד לחוצה, בחדר כבר מיום רביעי", סיפרה אטיאס, "טסתי ביום שני, אבל אני לא מאלה שיצאו לנופש ולוקחים את האזהרות כלא כלום. באתי לטיפול רפואי ממש, לא קוסמטי. בדרך כלל אני מגיעה עם מלווה בגלל המצב הרפואי שלי, אבל אחותי לא יכלה להתלוות אליי. אני לא יוצאת מבית המלון, יש לי נהג צמוד שמביא לי מה שאני צריכה לחדר. נטו למרפאה וחזרה".

"החלפתי לבית מלון שרחוק מאוד מאיזור התקהלות הישראלים, לא במלונות המוכרים שיש בהם ריכוז ישראלי מאוד גדול. החלפתי למקום יותר יוקרתי והייתי צריכה להוסיף כסף ולשלם יותר. בבית המלון הזה אין שום ישראלי או סממן ישראלי באיזור. החדשות מהארץ והדיווחים שאנחנו מקבלים מלחיצים מאוד. אתמול בלילה יצאתי לטיפול בסביבות השעה 21:00. כל אדם נראה לי חשוד. נכנסתי לסטרס ואמרתי לנהג: עכשיו אתה מחזיר אותי למלון. עזבתי הכל".

המשפחה בארץ דואגת?
"הם קצת לחוצים, אבל אני מרגיעה. יש כאן שמירה מכל כיוון. בכל מקום יש משטרה, רואים הרבה שוטרים, גלויים וסמויים. השמירה חסרת תקדים. עם זאת, הודעתי כבר שאני לא נשארת, גם אם לא אסיים את הטיפולים. אני עוזבת עד שיעבור זעם".