הבוקר (רביעי) החל פינוי הנוסעים מ"ספינת הקורונה", אך כעת מסתמן עיכוב בפינוי: 10 מתוך 12 הישראלים נותרו על הספינה ויפונו ככל הנראה רק מחר. שניים מהישראלים שהעבירו את השבועיים האחרונים בהסגר בספינת התענוגות מול חופי יפן, הורדו הבוקר לאוטובוסים בדרכם לבית מלון מקומי. מחר יעלו הישראלים על טיסה חזרה ארצה ויועברו מיד למתחם המבודד שהוקם עבורם בבית החולים שיבא תל השומר, שם ישהו בבידוד במשך שבועיים נוספים.

"המזוודות מוכנות, ברגע שיגיעו מכתבי השחרור אנחנו בחוץ", סיפר שמעון דהן בהתרגשות, "מעבירים אותנו לבית מלון עד מחר בתשע בערב, אז ייצא מטוס ארצה עם כל הישראלים. הצפי לנחיתה הוא ביום שישי ואז ייקחו אותנו לשיבא. אנחנו בשמיים שעברנו את זה, היינו מודאגים מאוד מהילדים שהשארנו בארץ. בתנו מיטל עברה שלשום ניתוח ולא היינו איתה, זה כאב מאוד". שלווה דהן הוסיפה: "אנחנו מחכים להיות בבית עם הילדים ולחבק את כולם, אחד אחד, ולא דקה או שתיים אלא שעה. לא נחזור לקרוז נוסף".

פרופ' אלחנן בר און, מנהל המרכז לרפואה במצבי חירום בבית החולים שיבא תל השומר, סיפר מה מצפה לזוג דהן ולשאר הישראלים אחרי שיועברו למתקן שהוקם במרכז הרפואי: "הכשרנו מתקן שהושקעה בו עבודה מדהימה ב-48 השעות האחרונות, כדי להבטיח שהשהות שלהם תהיה מצד אחד נעימה אבל מצד שני שנוכל להגן עליהם ולטפל בהם במידה ונצטרך. כמובן, נגן גם על הצוות שיטפל בהם ועל כל הסביבה הקרובה, דהיינו המטופלים בשיבא וכל מדינת ישראל כדי למנוע את התפשטות הווירוס".

"חשוב להבהיר שהישראלים לא הולכים להיות באוהלים", הוסיף בר און, "הם ישוכנו במבנה שלמעשה דומה יותר לבית מלון מאשר לבית חולים, ויחד עם זאת יש את האפשרות להעניק בו את כל הטיפול הנדרש. זה מבנה בטון לכל דבר, הוא נמצא בתוך גבולות המרכז הרפואי שיבא כדי לאפשר טיפול על פי הצורך, אבל הוא מבודד לחלוטין ורחוק. המבנה נמצא בקצה המתחם, נעשו בו כל מיני דברים מבניים כדי למנוע כל אפשרות של הפצת הווירוס גם לתוך שיבא וגם מחוצה לו".