ניתוחים פלסטיים וטיפולים קוסמטיים הפכו בשנים האחרונות לדבר נפוץ מאוד. אמש בסרטה של גלית גוטמן, "בגובה העיניים - מכורות ליופי", סיפרה השחקנית עמנואל הורי על הניתוחים הפלסטיים הרבים שעברה ועל התגובות שהיא מקבלת בעקבותיהם. הבוקר התייחסה הורי לתגובות הלא נעימות בחלקן שמציפות את הרשת מאז שידור הסרט: "זה יותר מחזק אותי. לא משנה מה אני אעשה וכמה אני אעשה, תמיד יהיו תגובות לכאן ולכאן. אז התיישבתי על המשבצת של 'המנותחת', יאללה, תעופו על זה".

מה חשבת על התגובות מאז שידור הסרט?
"אני חולה על עצמי, אני באמת אוהבת את עצמי. אני אוהבת נשים, אוהבת אנשים, אוהבת הכל ומי שרוצה לקבל את זה מגניב, ומי שלא - לא. זה לא אומר שום דבר על הכישרון והאינטליגנציה שלי".

את חושבת שיש פה צביעות? מצד אחד החברה מעודדת נשים להיראות צעירות, מצד שני כשאישה אוהבת יותר מדי ניתוחים פלסטיים אז מגנים אותה.
"אני חווה את זה יום-יומי. אני לא יודעת מתי התחלנו לעשות את ההפרדה הזאת בין אופי ליופי. מחנכים אותנו מגיל צעיר מאוד להיות מאוד מאוד יפות. הנסיכות של אמא, הנסיכות של הגן, הכי יפה בעולם, הברווזון המכוער וסינדרלה. סינדרלה מעולם לא אמרה כלום, היא פשוט הייתה יפה מאוד וזה מה שאת צריכה להיות. ואז מגיע גיל ההתבגרות ואנחנו אומרים לילדות 'לא, מה פתאום, תהיו מי שאתן, תהיו רק אתן. האופי הוא מה שחשוב ולא היופי'. שנייה אחרי זה אנחנו יושבות ורואות טלוויזיה וישר כשרואות איזה מישהי אומרות: 'את לא מבינה איך היא הייתה כשהיא הייתה צעירה, תראי איזה יפה היא הייתה'".

אז את אומרת שאנחנו צבועים גדולים.
"ענקיים, ענקיים. אתמול ראיתי טונות של תגובות עלי, המון המון תגובות. מכוערת, מכוערת, מכוערת. אני מעולם לא הכתרתי את עצמי כמלכת יופי, אני לא גל גדות, אני לא דוגמנית ומעולם לא הייתי".

יכול להיות שאת נפלת באיזה פח? שנהייתה לך התמכרות לסיפור?
"למה את קוראת לזה נפילה בפח? ברור שאני יכולה להפסיק. את יכולה להפסיק לצבוע את השיער? את יכולה להפסיק לשים אייליינר? את יכולה להפסיק. את אוהבת את זה? טוב לך עם זה? כשלא יבוא לך על זה, אז את לא תעשי את זה. אני לא יודעת מתי ארצה להפסיק או מתי לא, זה לא משהו שאני חושבת עליו. מי שמתעסק עם זה יותר זה התקשורת, זה האנשים שמתעסקים עם זה, אני לא. אני הולכת לרופא אחת ל-, עושה את מה שאני עושה וממשיכה בחיי".

כשאת נכנסת ועושה פרוצדורה כזו, את עושה את זה בשבילך עצמך?
"אין דבר כזה בשביל עצמך. אין חיה כזאת".

ומה עם הסכנות שכרוכות בטיפולים האלה לעיתים?
"תשמעי, בואי נחיה בסכנות כל הזמן. לי אין את זה, אני לא מפחדת מזה. את מפחדת מהסכנות? אז הייתה לי בעיה באף, תיקנתי אותה, ואם לא אתקן אותה, זה שלי. אני הולכת עם זה".