לקראת המשפט החוזר בעניינו, בית המשפט המחוזי בנצרת החליט אתמול (שלישי) לשחרר את רומן זדורוב - מי שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה - למעצר בית. התנאים לשחרורו: איזוק אלקטרוני, מפקח צמוד, יציאה מהבית לצורכי דיונים בלבד או באישור בית המשפט וערבות בסכום של 150,000 שקלים.

בפרקליטות מתכוונים לערער על ההחלטה הזו, בטענה כי "זדורוב עדיין מסוכן לציבור. האכזריות ברצח מלמדת על המסוכנות הגבוהה של הנאשם. מדובר באיש שמתעניין בסכינים ושיש לו אוסף סכינים בביתו", טען עו"ד ויאאם קבלאוי, נציג הפרקליטות.

בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" בירכה אחותו של זדורוב, קסניה אברס, על ההחלטה לשחררו למעצר בית. "אנחנו מאוד שמחים על החלטת בית המשפט ומכינים הכל כדי לעמוד בתנאים", סיפרה אברס, "רומן היה צריך להשתחרר הביתה עוד אתמול. המשפט החוזר עוד לא התחיל ולא יודעת לחזות את העתיד ולהגיד איך הוא יתנהל ומה תהיה דעת השופטים, אבל אנחנו נמשיך להילחם על הזיכוי המלא שלו".

משפחתו של זדורוב מנסה לגייס בימים אלה את הסכום הדרוש לערבות: "אנחנו ממשיכים לגייס בימים אלה את הכסף לערבות ולניהול המשפט החוזר. מאתמול עלינו בעשרות אחוזים וזה מדהים, אבל אנחנו צריכים עוד טיפה את העזרה של הציבור בתרומות".

הילדים של זדורוב לא כל כך מכירים אותו ובקושי פגשו אותו עד היום.
"הם פגשו אותו רק בין כותלי בית המשפט. אני בטוחה שאולגה עוד תכין אותם בצורה הטובה ביותר, לקבל את זה שאבא שלהם בבית".

רומן זדורוב (צילום: Yonatan SindelFlash90)
רומן זדורוב. בדרך למעצר בית | צילום: Yonatan SindelFlash90

עורך הדין ירום הלוי, פרקליטו של זדורוב, סירב להתנצל בפני אולה קרבצ'נקו אותה הוא שב ומאשים כי רצחה את תאיר. זאת, על אף שבית המשפט סגר את התיק נגדה מחוסר אשמה. "מתפלל שיבוא יום ואתם ושאר הערוצים תבקשו סליחה מרומן וממני", אמר עו"ד הלוי, "אתם לא מכירים את הראיות, ומה שחמור הוא שאתם לא רוצים להכיר את הראיות. אני לא זז מדעתי, אציג בבית המשפט עשרות ראיות. הפרקליטות עשתה מעשה חמור של שיבוש הליכי משפט כשסגרה את התיק נגד א"ק. זאת שערורייה".

כמה השחרור של זדורוב קרוב להבנתך?
"אנחנו שוקדים על מילוי התנאים ומנסים לגייס את הכסף לפיקדון, משכנתה על הבית ולהשיג את המפקחים הראויים. מקווה שהדבר הזה יסתייע עד ה-15 באוגוסט".

הפרקליטות עדיין מאמינה באמת ובתמים שזדורוב הוא הרוצח.
"הראיות החדשות והמדעיות הן ראיות של זיכוי. הפרקליטים חכמים, הם רואים את מה שאני רואה. הפרקליטות בורחת מבשורה. מדובר בניסיון שלהם להימלט ממשמעות הראיות המזכות. בשביל לקרוא את התיק צריך שנים, איך חודשיים בלבד אחרי החלטת השופט מלצר הפרקליטים 'החדשים מהניילון' הספיקו לקרוא את התיק ולהחליט שרומן אשם?".

אחותו של רומן זדורוב על השחרור למעצר בית (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1)
עו"ד ירום הלוי. זועם על הפרקליטות | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , באדיבות ספורט 1

כי הרצון הוא שהצעדים יהיו יעילים ומהירים, לא שייקח שנים.
"המקרה הזה הוא מקרה מיוחד. השופט מלצר הנכבד הורה לפרקליטים לבדוק את מכלול הראיות ולשקול האם בכלל לנהל את המשפט החוזר או לחזור בהם. מדובר פה בהרבה חומר ראיות, זה לא מקרה רגיל. צריך שנים כדי לקרוא את התיק. גם אם הם לא אכלו, לא שתו ולא ישנו בחודשיים האלה, הם היו מספיקים לקרוא רק מאית מהתיק".