דקות ספורות לפני שטקס הלוויתה של דינה פורת החל, גילו ילדיה, מתן ועדי, שהגופה שהוטסה לארץ מצ'ילה אינה של אמם אלא של הרוגה אחרת באסון השיט, גלילה ביטון. משרד החוץ פתח בחקירה לבירור נסיבות האירוע, כשהחשד הוא שמדובר בטעות מצד הרשויות בצ'ילה. בשיחה עם "חדשות הבוקר" שחזרו עדי ומתן את הרגע שבו גילו את הטעות החמורה. "זו עוגמת נפש גדולה. כולם עצרו את החיים שלהם, טרחו והגיעו מכל קצוות הארץ להלוויה ובסוף הרגשנו כמו סצינה מהסרט "מבצע סבתא". פשוט הזוי", סיפרה עדי.

יצחק, בעלה של דינה שהיה איתה על הסירה ונפצע בתאונה, הודה לאנשים שהגיעו לבית העלמין כדי לכבד את זכרה. הוא ביקש לקיים בכל זאת טקס סמלי, כדי שלא יצטרכו להגיע להלוויה פעם נוספת. "זה אופייני לאבא להסתכל על אחרים לפני שהוא מסתכל על עצמו", אמרה עדי וסיפרה איך אביה סייע לפצועים האחרים בזמן האסון: "20 דקות לקח לו לחלץ את עצמו. אחרי שהצליח, הוא הבין שאי אפשר להציל את אמא שלנו, זחל עם שבע צלעות שבורות בצד שמאל ועוד אחת בצד ימין והלך להרטיב שפתיים של אנשים אחרים. זה אבא, פשוט בן אדם אציל נפש".

סיפרתם שהדבר היחיד שמנחם אתכם זה העובדה שאמא הייתה עם אבא ברגעיה האחרונים.
מתן: "ראינו את התמונות מהיום האחרון, ממש מלפני ההפלגה. זה קרה במקום מדהים שאמא רצתה להיות בו והיא נהרגה מבלי שסבלה. זה הדבר היחיד שמנחם אותנו וכמובן גם זה שהם היו ביחד".
עדי: "רק בן אדם שאיבד הורה יכול להבין כמה כלום לא מנחם. אתה יודע שלא תראה אותו יותר, הוא לא יהיה לך בדברים הקטנים של החיים. אין לנו אמא יותר. תודה לאל שהיא לא סבלה, אבא אומר שהיא נהרגה על המקום".

זה כאב בלתי נסבל, לגלות שהיה בלבול בארונות הקבורה.
מתן: "זה לא היה צריך לקרות, צריך להבין איך ולמה זה קרה ולהפיק לקחים כדי שזה לא יקרה לעוד אנשים. זה בטח לא הוסיף לנו בריאות. חשוב לי לציין שזה לא קשור לאנשי השגרירות בצ'ילה שממש עזרו לנו. הטעות לא שלהם. מאז שהאסון קרה לפני 11 ימים מרטו לנו את העצבים, הייתה אי וודאות מה קורה ומתי אבא ישתחרר מבית החולים, אבל זה מאחורינו. היום נתחיל להתמודד עם הכאב מזה שאמא לא נמצאת".

מה אתם יכולים לספר על דינה זכרונה לברכה?
עדי: "בכל אחד שהיא פגשה היא השאירה משהו משלה. פוגשים אותי אנשים שבכלל לא בגיל שלה ולא חשבתי שקשורים לחיים שלה, והם סיפרו לי איך היא השפיעה עליהם ותמיד התעניינה. זו הגדולה של אמא".
מתן: "נתקלתי בתופעה של המון אנשים מדהימים מכל הקשתות שהגישו עזרה. אבא ציין בהספד שזו הייתה הצוואה של אמא, לעזור לאנשים בלי קשר למי הם ומה הם. יש פה במדינה שיח מפלג של ימין ושמאל וכל השטויות האלה אבל בעצם יש אחלה של אנשים, רק צריך להפסיק לשסות אותם אחד בשני".