48 שעות קריטיות: בני הזוג אוקנין, שנעצרו בטורקיה אחרי שצילמו את ארמונו של הנשיא ארדואן ועשויים להיות מואשמים בריגול, נמצאים בבית הכלא הטורקי כבר שישה ימים. אחרי שבית המשפט האריך את מעצרם ב-20 ימים, כינס ראש הממשלה נפתלי בנט הערכת מצב כדי להאיץ את המאמצים הדיפלומטיים והחשאיים לשחרורם.

לפי הדיווחים, הלילה נרשמה התקדמות מסויימת במגעים החשאיים. לפי ההערכות, היומיים הקרובים הם קריטיים ובמשרד החוץ גובשה רשימת "מקלות וגזרים" מול ארדואן למקרה שהפרשה תסתבך. עו"ד ניר יסלוביץ', פרקליטם של בני הזוג, סיפר לניב רסקין ב"חדשות הבוקר" על המגעים שמתבצעים בגלוי ובחשאי.

"נעשים מאמצים רבים, הן במישור המשפטי והן במישור הלא משפטי. מן הראוי שכדי שתיעשה עבודה מקצועית, הדברים ייעשו בדיסקרטיות", אמר עו"ד יסלוביץ', "אני חייב לשבח את הגורמים רמי הדרג במשרד החוץ שנותנים לי מעטפת מלאה, נמצאים איתי בקשר שוטף, עוזרים לי ומנסים לפתוח בפניי כל ערוץ שאני רק מבקש. הודות למאמצים הכנים והאמיתיים האלה אתייצב הבוקר בשעה 10:00 בבית המשפט בטורקיה על מנת לקבל אישור רשמי להיכנס לכלא".

מה שלומם של בני הזוג?
"אתמול השותף שלי, עורך הדין המקומי, ביקר אותם. סך הכל מצבם טוב ומתייחסים אליהם כראוי. מבחינת הגורמים המקומיים פה בטורקיה, היחס הוא יחס נאות. מציע להוציא מהלקסיקון את כל המושגים שאני שומע שלקוחים מעולם הסרטים של 'אקספרס של חצות'. זה לא מה שמתרחש פה כרגע, יש פה תהליך שמנסים להאיץ אותו כמה שיותר. אנחנו צריכים להיות כמה שיותר זהירים בתקשורת בישראל".

מעצר בני הזוג הישראלים בטורקיה הוארך ב -20 יום (עיבוד: N12)
נטלי ומורדי אוקנין | עיבוד: N12

אתה מזהה רצון גם אצל הטורקים לסגור את הסיפור כמה שיותר מהר?
"לא אתייחס למה שאני מבין ועם מי נפגשתי או לא נפגשתי, אבל הרושם שלי, התחושה שלי והמחשבה שלי זה שאכן, הדברים נעשים מתוך רצון כן ואמיתי בהליך תקין לחלוטין. אסור לנו להיות עם סטופר. אני שומע כל מיני דד-ליינים לתהליך שכהרגלנו אנחנו כבר נוקבים בהם. הדברים לא נעשים פה בשיטות שלנו - צריכים לעבוד בצורה סבלנית, דיסקרטית ומקצועית, לא עם טיימר של דד-ליין כזה או אחר. אני לא עובד עם סטופר ובודק עוד כמה זמן יש לי, אם אעבוד כך אעשה טעויות. אנחנו פועלים בצורה שקולה ומקצועית".