ישראל מנסה להילחם ביוקר המחייה: היום אמורה להיכנס לתוקפה עליית מחירים של מאות מוצרים, אבל לפחות כרגע רשתות השיווק לא מוכנות לתת לכך יחד ומכריזות על מאבק ביבואניות הענק. אחרי ששופרסל הבהירה שלא תאשר לדיפלומט את ההתייקרות, גם רשת ויקטורי הצהירה שלא תהיה אצלה עליית מחירים. הבוקר (שני), מנכ"ל ויקטורי, אייל רביד, התראיין לנסלי ברדה ואמר: "לא מבוצעת עליית מחירים של המותגים שלהם כפי שהתחייבתי אתמול - וכך לא תהיה בקרוב". 

רביד הרגיע את החשש שהמדפים יהיו ריקים מהמותגים המוכרים של היבואניות, והבהיר: "אנחנו לא בכאוס עם הספק, אנחנו עושים את זה בשיתוף פעולה איתו ולכן לא תמצאו חוסר בויקטורי. כל המוצרים יהיו קיימים - גם היום, גם בשבוע הבא וגם בעוד שבועיים".

מה לגבי האחריות ליוקר המחייה בישראל? יש פרשנים שטוענים שאתם מעבירים את האש אל היבואניות.
"נניח שיש הבוקר מחאה חברתית, איפה יקנו חלב? באיי ביי? איפה יקנו לחם? באמזון? סופגניות יקנו בעלי אקספרס? מה זה הבדיחה הזאת 'אש המחאה תגיע אליכם'?".

המחאה לא יכולה לפגוע בכם?
"אין קשר למחאה הציבורית, היא לא בתמונה. יש ספקים שבדרך כלל כשיש מחאה היא מגיעה למותגים כאלה ואחרים. אנחנו סופרמרקטים - בסוף היום כל הצרכנים קונים בסופר בישראל, אי אפשר לקנות מצרכים ומזון באיי ביי". 

_OBJ

יש עליכם חלק מהאחריות של עליית המחירים? מדברים על צמצום במבצעים.
"בויקטורי יש מעל 1,500 מבצעים בכל חודש והם לא השתנו בארבע שנים האחרונות".

איפה אתם יכולים לעשות חלק במאמץ להורדת המחירים?
"מזה מספר שנים ויקטורי עושה ייבוא מקביל. בכל אחד מהסניפים שלנו אפשר למצוא היום פסטה בייבוא מקביל ב-30%-40% פחות ממה שנמכר ברשתות אחרות ודרך היבואן המורשה. יש המון פריטים ביבוא מקביל ואני מציע לצרכן לקנות את אותו המוצר שהוא מכיר במחיר הרבה יותר זול. אני לא אומר לו 'בוא תקנה את המותג הפרטי של הרשת' כי ויקטורי לא עושה כרגע מותג פרטי. אני לא בעל אינטרס, מה שמעניין אותי זה שהצרכן יסיים את העגלה שלו בזול יותר".

גם הרווחים שלכם מעניינים אותם.
"הרווחים שלי תמיד יעניינו את כולם כי אנחנו חברה ציבורית שמעסיקה 3,000 משפחות, ואפשר לפרנס אותם רק כשמרווחים כסף".