תשעה ימים בלבד נותרו ליושב ראש כחול לבן, בני גנץ, להרכיב ממשלה, וכרגע ההערכות הן כי גברו הסיכויים להליכה לבחירות שלישיות או להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת וישראל ביתנו מבחוץ, מאשר הקמת ממשלת אחדות עם הליכוד. שר התקשורת, דודי אמסלם, תקף הבוקר בחריפות את גנץ על כוונתו להקים ממשלה עם חברי הכנסת הערבים.

"אני מתבייש בגנץ, רמטכ"ל לשעבר במדינת ישראל, שרוצה להקים ממשלה עם אחמד טיבי ואיימן עודה", אמר אמסלם ב"חדשות הבוקר", "טיבי היה יועץ של ערפאת, עודה נואם בפרלמנט הפלסטיני, שניהם על בסיס יומי מגדפים את חיילי צה"ל מבוקר עד לילה, רואים אותם כקלגסים, נוסעים לפורומים בינלאומיים, משמיצים ומבקשים להחרים את מדינת ישראל. אמרנו לפני הבחירות שגנץ יילך עם טיבי ועודה, אתם צחקתם אבל זה מה שקורה. אני בוש ונכלם, זה הזוי ומפחיד".

במה אתם מוכנים להתפשר בדרך לממשלת אחדות?
"יש לנו שני תנאים בסיסיים מאוד, הראשון שיש לנו את הגוש, השני שראש הממשלה נתניהו מתחיל את הכהונה. גנץ מעולם לא היה בממשלה, הוא לא יודע לנהל ממשלה, יש פה היגיון. אבל כחול לבן לא באמת מעוניינים בממשלת אחדות. לפיד ואשכנזי בכלל לא מעוניינים לראות את גנץ כראש ממשלה. ברגע שגנץ יהיה ראש ממשלה נסתם עליהם הגולל, לכן הם מחפשים תירוצים שונים ומשונים כדי לא להיכנס לממשלה".

סבב בחירות שלישי נראה כמו אפשרות ממשית, למה שלא תרדו מהעץ כדי למנוע את זה?
"לי ולעם ישראל נמאס מכל הפיאסקו שקורה. מר ליברמן צריך להחליט האם הוא רוצה ללכת עם גנץ, עודה וטיבי ולהקים איתם ממשלה. במקרה כזה נלך לאופוזיציה, אבל אם הוא לא רוצה, שיחבור אלינו ונקים ממשלה. ליברמן מתעתע בנו ובכל המדינה, נמאס".

לא חשוב בעיניך להקים ממשלת פיוס?
"מבחינתך פיוס לאומי זה פיוס עם טיבי ועודה? אבל עם 30% מהיהודים בארץ ששומרים תורה, הם מחוץ לחוק? לאן הגענו בשנת 2019, ככה מתייחסים ליהודים בארץ ישראל? ועוד ליברמן ולפיד? זו חוצפה ועזות מצח. בושה וחרפה, אני מתבייש שיש יהודים שמתייחסים ככה ליהודים".