521 נדבקים חדשים בקורונה אובחנו אתמול (שלישי), כשבמקביל נרשמה עלייה קלה גם במספר החולים קשה - 40. אחוז הבדיקות החיוביות עומד כרגע על 0.7%.

לאור הזינוק בתחלואה, משרד הבריאות גיבש שורת המלצות שהובאו לאישור קבינט הקורונה. בין ההמלצות: בדיקות בקייטנות עם יותר מ-100 משתתפים, בדיקות קורונה בכניסה למוסדות גריאטריים, חובת בידוד להורים שילדיהם נמצאים בבידוד ובדיקות קורונה לשבים מחוץ לארץ, ארבעה ימים אחרי הנחיתה.

אמש נקטעה ישיבת קבינט הקורונה בגלל ההתפתחויות במליאת הכנסת, מבלי שהתקבלו החלטות. לדברי שר התיירות יואל רזבוזוב, הקבינט יתכנס שוב בקרוב ויכריע בנושא. "יש המלצות ולנו, השרים וחברי הקבינט, יש אפשרות לשקול את הדברים. ישבנו אתמול ושמענו את כל הנציגים וכל העמדות", תיאר רזבוזוב, "נקבל את ההחלטות שלנו. אנחנו צריכים לנהל את הקורונה, ולא שהיא תנהל אותנו".

"אנחנו צריכים להבין שהקורונה איתנו ועוד תהיה איתנו. היום זה זן דלתא, אחרי זה יהיה וריאנט אחר", המשיך שר התיירות, "אנחנו צריכים להיות מוכנים. מבחינת נתב"ג, אני חושב שאנחנו מנהלים את האירוע נכון, לא כמו בפעמים קודמות. זה נראה טוב ויש שיתוף פעולה בין שר הביטחון, שרת התחבורה, שר הבריאות ושרת הפנים. יש שיח, אנחנו מדברים ופועלים מהר".

רזבוזוב תומך בנקיטת בצעדים נוספים על מנת לבלום את התפרצות תחלואת הקורונה בילדים. "יש מגבלות שהציבור יכול לספוג, אבל אנחנו צריכים להודיע עליהן לפני כדי שיהיו ערוכים", אמר השר, "ילדים שהולכים לקייטנות, צריך לעשות להם בדיקה לפני שמתחילים את הקייטנה. לא בכל יום, פעם אחת לפני שנכנסים. אנחנו צריכים שליטה בתחלואת הילדים, כי הילדים מדביקים אחד את השני".

נכון לדעתך שהורים שילדיהם אומתו לקורונה או יש חשד שנדבקו, ייכנסו גם הם לבידוד?
"הייתה הצעה שהורה לילד שיושב בבידוד יצטרף אליו לבידוד. אני חושב שזה לא מקובל. הבת שלי בבידוד כבר עשרה ימים ויצאה לה תוצאה שלילית. זה לא נכון שכל המשפחה תהיה מושבתת, זה ייפגע בכלכלה. יש המון ילדים בבידוד. אם ההורים יישבו יחד איתם, זה ייפגע בכלכלה. אנחנו צריכים לנהל את העסק הזה גם מבחינה כלכלית".

מה האסטרטגיה שלכם בניהול הקורונה?
"האסטרטגיה נכון לעכשיו, במספרים האלה, היא לספוג. עם זאת, העולם דינמי ויש הרבה אי ודאות. אנחנו לא מכירים עדיין מספיק טוב את הנתונים והעובדות. בכל יום שעובר יש לנו יותר נתונים על התחלואה".

כרגע כניסת תיירים לארץ נעצרה לגמרי.
"כרגע לא מכניסים. המטרה היא לחדש את התהליך ב-1 באוגוסט עם תיירים שחוסנו בחיסונים שמוכרים על ידי מדינת ישראל - פייזר, מודרנה וג'ונסון אנד ג'ונסון. אנחנו יודעים לפקח על תיירים. עד שהתייר לא מקבל תשובה שלילית, הוא לא יוצא מהמלון. יש פה פוטנציאל גדול, תיירים משאירים הרבה כסף והולכים לירושלים. המלונות בירושלים ריקים, חלקם סגורים. דיברתי אתמול עם פרופ' חזי לוי ופרופ' נחמן שי ובשבוע הבא ניפגש כדי להכין את המתווה".

באפליקציית איזי ריכזו את כל המקומות בהם תוכלו לעבור בדיקת קורונה: