ביום חמישי האחרון הבטיח שר החינוך נפתלי בנט, כי משרדו יפעל לבניית תכנית פעולה, כנגד תופעת העלייה באלימות של תלמידים כלפיי המורים בבתי הספר. בינתיים, עולות טענות כנגד המשרד מצד אנשי הוראה שחשים כי המערכת מפקירה אותם מול אותם תלמידים אלימים.

הדר פריי, מורה בבית ספר יסודי, התלוננה על אירוע אלימות חמור במיוחד כלפיה, שהתרחש לפני כשנתיים. "הפרדתי בין תלמידים שרבו, כשאחד התלמידים נכנס לאטרף של מכות והתחיל להחטיף לי", היא משחזרת כעת את רגעי האימה שעברה, בראיון ל"חדשות הבוקר". "אותו תלמיד פשוט פוצץ אותי במכות, נתן לי אגרופים לראש, הגעתי למצב שביקשתי עזרה מתלמידים, שהיו המומים ולא הגיבו. 30 תלמידי כיתה ו' ראו בחורה בת 33 חסרת אונים ואף אחד לא עזר לי. פשוט ברחתי מהכיתה, הוא הוריד אותי לריצפה וניסה לעשות לי וידוא הריגה, הגעתי עד למצב של זעזוע מוח. אחרי שהובהלתי לחדר המזכירות, אותו תלמיד חנק את חברו לכיתה, תקף גם את המנהלת ואת אב הבית".

המורה מספרת על טראומה קשה בה הייתה שרויה מאז האירוע: "שבועות לא יצאתי מהבית, חשבתי שנהרסו לי החיים. התלמיד הושעה לשבועיים וכשגיליתי שהוא עומד לחזור לבית הספר, איבדתי את זה לגמרי. בסופו של דבר ההורים הם שלא הסכימו להחזיר אותו".

עורך דינה של המורה, שמואל שטיינר, תקף בחריפות את משרד החינוך: "יש בעיה מערכתית קשה, הממשלה מחביאה את נושא האלימות ולא מתעסקת בו. בכתבי ההגנה שהוגשו על ידי משרד החינוך הוא בכלל לא מגן על המורים שלו. הם ניסו להפיל את התיק על המורה. המערכת בטמטום חושי, לא מטפלים בבעיה כמו שצריך".

"הדברים מדאיגים את המערכת כולה ולכן שר החינוך החליט לשנות את המדיניות", הגיב לדברים מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב. "הרחבנו את סמכויות השומר בבית הספר. תלמידים שינהגו באלימות חמורה יורחקו לצמיתות. גם מבוגרים שפגעו במורים יורחקו גם אם אלה לא הגישו תלונה במשטרה. אנו חייבים לספק תחושת הגנה למורים, הם מצפים מאיתנו לגיבוי מוחלט וכך יהיה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין: א'-ה', 07:00 בקשת, ערוץ 12