יריב לוין ימונה הבוקר לתפקיד יושב ראש הכנסת והקואליציה הנכנסת תצא לשורת מהלכי חקיקה בהתאם לדרישות השותפות הקואליציוניות: החוק שיאפשר לאריה דרעי לכהן כשר על אף שהורשע בעבירות מס ונידון למאסר על תנאי, העברת סמכויות מהמשטרה אל השר לביטחון לאומי הנכנס, איתמר בן גביר, והעברת סמכויות מורחבות לבצלאל סמוטריץ' כגון ראש המינהל האזרחי ומינוי מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

התעקשות השותפות על החוקים הללו עוד בטרם הקמת הממשלה, מעכבת משמעותית את השבעתה. צביקה פוגל, חבר עוצמה יהודית, הבהיר ב"חדשות הבוקר": "עשינו הכנה למשא ומתן הזה כמו שאף מפלגה אחרת לא עשתה. הגענו עם 180 סעיפים כתובים, ואנחנו מתעקשים לקבל את מה שכתוב שם מהיום הראשון. שום דבר לא השתנה, לא שינינו את עמדתנו אפילו לא בסעיף אחד. מי שכן מגמגם זה מי שמנהל איתנו את המשא ומתן, אנחנו מקווים שיפסיק ויחזור בו".

"אין לי טענות לחברי הכנסת של הליכוד, הרבה מהם חברים אישיים שלי, אבל קחו בחשבון שאני פה כדי להיות חלק מהקואליציה, לא נספח. אנחנו עורכים את המשא ומתן עם לוין ובנימין נתניהו - שני אנשים מכובדים שיודעים לנהל משא ומתן, אבל הם לא נפלו על טירונים. גם אנחנו יודעים לנהל משא ומתן. או שנקבל את מה שאנחנו רוצים, או שנשב בחוץ. זה בסדר. המחויבות שלנו לציבור שבחר בנו גבוהה יותר מהצורך לקבל תפקידים".

באשר לסערה שהתעוררה בעקבות חשיפת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה אמר פוגל, "אני לא מנהל את המשא ומתן של יהדות התורה. אני אפילו לא נכנס לזה, לא מוכן להתערב. יש לנו את המשא ומתן שלנו. אנחנו לא מפלגת אווירה ולא מפלגת מדף, באנו עם אידיאולוגיה ונעשה הכל כדי לממש אותה".

האידיאולוגיה שלכם זה לחזק את הצבא ולתת גב לחיילים, אבל לפי ההסכמים עם החרדים זה ברור שפחות מהם יתגייסו ויותר תקציבים יופנו אליהם.
"כל מה שאמרת זה אמצעי, המטרה שלנו זה להביא משילות וביטחון לתושבים, בכל מקום שהם נמצאים בו, ולממש את הריבונות שמותר לנו על פי חוק להחיל במדינת ישראל. נפגשתי עם לא מעט גורמים שמתעסקים בחוק הגיוס, כל מה שאתם שומעים זה לא מה שיקרה בסוף. יש לא מעט חרדים שכן רוצים להתגייס. אנחנו יודעים שהצבא צריך להתקיים לא רק על חילונים אלא גם על חלק מהחרדים, והם יגוייסו בדיוק כפי שנסכם בחוקים".

יש קשיים במשא ומתן ואתם לא עוזרים למסיבה הזאת להסתיים. בן גביר מתעקש על תפקיד ממלא מקום יושב ראש ועדת שרים לחקיקה.
"אני בטוח שגם אם את תחתמי מחר חוזה עם החבר הכי טוב שלך, תרצי שיופיעו שם כל הסעיפים והם יקויימו. זה מה שאנחנו רוצים, זה חשוב לנו כדי לממש את ההבטחות שהבטחנו לציבור. יש לנו כוונה לקיים אותם, בניגוד למה שהתרגלנו בשנים האחרונות. אנחנו חייבים להיות עם היד על הדופק בחקיקת החוקים, ולכן איתמר רוצה להיות ממלא מקום - כדי לוודא שהחוקים שאנחנו רוצים לחוקק עולים על השולחן ומחוקקים".

אתם מתכוונים להחליף את היועצת המשפטית לממשלה, אם זה תלוי בכם?
"מה פתאום, אנחנו לא מתכוונים להחליף אף אחד. יש שמה אנשים טובים ומוכשרים שמתפקדים כבר תקופה ארוכה. שמעתי שאומרים את זה גם על המפכ"ל, לא רק על היועצת המשפטית. כל מי שיקבל את המדיניות של הממשלה החדשה ושל שריה ויבצע אותה כמו שאנחנו רוצים, לא ננצל את הניסיון שהוא רכש? מי שלא יבצע או לא מסוגל לבצע, או שיתפטר או שניפטר ממנו. זה בסדר, זה חלק מהדמוקרטיה".

תפקיד היועצת המשפטית זה לבצע את מדיניות הממשלה או לבדוק שהדברים עולים בקנה אחד עם החוק?
"את מתעלמת לחלוטין ממה שקרה לאחרונה עם המינוי של מני מזוז, ההחלטה על הרמטכ"ל, מתווה הגז והמפכ"ל, כל מיני מינויים שאושרו על ידה. היא אמרה שראוי לא לעשות, אבל כן נתנה אישורים לעשות. בואו נשים את היועצת המשפטית במקומה, שתנהג כמו שצריך לנהוג. יכול להיות שנצטרך לעשות הפרדה בתפקידים שלה כיועצת משפטית וכפרקליטה. בואי, בבקשה, תשרתי את הממשלה החדשה, לא את זו הקודמת".