שטפונות כבדים הכו בגרמניה, בלגיה והולנד לפני ימים אחדים ומספר ההרוגים ממשיך לעלות - כ-160 נהרגו וקרוב ל-1,300 איש נעדרים. גשמים עזים שטפו את הערים, נהרות עלו על גדותיהם וזרעו הרס רב ורבים נשארו ללא קורת גג.

שגיא עמיר גרוס, ישראלי שמתגורר באיזור השטפונות בגרמניה, סיפר ב"חדשות הבוקר" על ממדי האסון הבלתי נתפסים. "יש הרס עצום ברחובות, זה מרגיש כמו אחרי מלחמה", תיאר גרוס, "יש שקי חול ברחובות ואנשים נאבקים כדי להוציא את מה שנהרס מהבתים שלהם. במשך 24 שעות ירד פה גשם של חודשיים".

"אני כוריאוגרף ובמאי ומתגורר באמסטרדם ב-19 השנים האחרונות", סיפר גרוס, "הגעתי לעיר האגן לפני מספר ימים בשביל לעבוד על פרויקט מאוד גדול שמשלב רקדנים ואמנים שלי שגרים בצרפת, בלגיה והולנד. למזלי אנחנו נמצאים בתוך סטודיו מחול בקומה רביעית בבניין שעל גבעה, כך שאנחנו במעין בועה והזייה לא ברורה".

הישראלי שבאיזור השטפונות בגרמניה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
שטפונות כבדים במערב אירופה | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

מה אתה רואה ברחובות העיר?
"הקניון והסופרמרקטים בעיר מוצפים, הכל הרוס. שעה לפני השטפונות הייתי על הגשר שמעל נהר וולמה שנמצא במרכז האגן. ראיתי את המים עולים אבל לא חשבתי שאני צריך לברוח כי אני רגיל שיש גשמים חזקים, גם בקיץ. אם הייתי שם שעה אחרי זה, אז המצב שלי יכול היה להיות מאוד גרוע".

מדהים שמדינה כל כך מתקדמת כמו גרמניה לא הצליחה להכיל את האירוע.
"האדמה פשוט לא הצליחה לקלוט את כל המים ונוצר מצב אבסורד ומטורף. יש פחד, אימה, פוסט טראומה מסויים. כישראלי שחי הרבה זמן בתל אביב לפני שעברתי לאמסטרדם, חוויתי מלחמות ואני יודע איך זה מרגיש. התחושות האלה חזרו עכשיו. כשהסתכלנו מחלון הסטודיו קלטנו עד כמה היינו בני מזל. זה היה פשוט סוריאליסטי. הצוות שלי נסע בדרכים וראה דברים מפחידים".