טרגדיה בחתונה במודיעין: חתן בן 34 נפל מגובה רב בעת שרקד על שולחן בחתונתו ופונה לבית החולים שיבא תל השומר כשהוא במצב קשה. ד"ר ציון זיבלי, מנהלת מחלקת נוירוכירורגיה בבית החולים, עידכן הבוקר במצב הפצוע.

"הבחור הגיע אלינו שלשום לאחר שנפל באירוע משפחתי. הוא הגיע לפה מעורפל הכרה ומיד הורדם והונשם", תיאר ד"ר זיבלי ב"חדשות הבוקר", "הוא עבר בירור די מהיר בחדר המיון ומצאנו שיש לו חבלת ראש קשה ודימום מוחי נרחב. הוא הועבר בדחיפות לחדר הניתוח, עבר ניתוח מציל חיים ראשוני ומשמה הועבר ליחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגית".

"מצבו קשה, הצוות במחלקה נאבק על חייו. ליבנו עם המשפחה. הוא עבר אתמול בערב והיום בבוקר הערכה נוספת, מראה התייצבות במצבו, אבל מצבו עדיין קשה. אנחנו מקווים שבימים הקרובים נראה איזשהם מדדים שיראו שיפור במצבו, ולא נצטרך לבצע התערבות ניתוחית נוספת. חבלות ראש זה דבר שקשה מאוד לטפל בו, הטיפול בחבלות ראש מאוד מורכב. התמותה והתחלואה מחבלות ראש מאוד קשה. בבית החולים שיבא אנחנו נאבקים בחינוך ובהדרכה כדי למנוע חבלות ראש, בין אם ביום ביום או באירוע מצער שהיה אפשר למנוע כמו זה".

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנהל בית החולים שיבא, הוסיף: "היינו בשוק כשעברנו על המקרה של החולה. הפגיעה שלו קשה, לא ציפינו לדבר כל כך קשה. ד"ר זיבלי, הצוות ומנהלת טיפול נמרץ נוירוכירורגיה עושים מאמצים גדולים מאוד כדי להגן עליו. אם יש משהו שאנחנו יכולים ללמוד מזה, זה להיות מאוד זהירים עם ההנפות".

פיני רוטשטיין, חובש במד"א שעבד באירוע כסאונדמן, תיאר: "התחילו הריקודים, ישבתי בעמדה שלנו וראיתי שמרימים את החתן על השולחן. לא ייחסתי לזה חשיבות, כל ערב זה קורה בממוצע לפחות פעם אחת. באיזשהו שלב ראיתי פתאום את החתן נופל למטה. הרימו אותו על שולחן עם ברזלים, זה היה ממש גבוה. חיכיתי שנייה, חשבתי שיקום, אבל ראיתי שהוא לא קם. רצתי לשם מיד, הוא היה מחוסר הכרה, לא הגיב, אפילו לא נשם. מיד התקשרתי למוקד במד"א והזנקתי ניידת טיפול נמרץ, תוך שאני מעניק לו טיפול מציל חיים ומנסה לפתוח לו נתיב אוויר כדי שכן יצליח לנשום".

מה קרה מסביבך בדקות האלה?
"המולה, רעש, צרחות,. באותו הרגע לא עיכלתי את זה כי נכנסתי ישר לטפל בחולה, מאפס למאה, אבל זה היה קשה. בשנייה שהמוזיקה נעצרה זה נהפך משמהח ליגון, ראו את החתן על הרצפה והבינו שמצבו לא טוב".

איך הגיבו הכלה ובני המשפחה לאסון הזה?
"כשזה התחיל כולם היו בהלם. קרובי משפחה לא הרגישו טוב, אחד נפל והתעלף ממש לידי. היה רעש ובלגן. הכלה, במקום לנסוע אחרי החתונה הביתה או לאיפה שהם היו צריכים, באה לבית החולים עם שמלת כלה. זה זיעזע אותי. אתם אמורים לשמוח, זה היום הכי חשוב בחיים שלכם, למה זה נגמר ככה? בגלל הסיטואציה הזאת, כל בעלי התזמורות במגזר החרדי החליטו, ללא יוצא מן הכלל, שאם ירימו חתן או כלה על כיסא או שולחן - באותו הרגע הם יעצרו את המוזיקה. אפשר לשמוח, אבל בדרכים בטיחותיות".