הנוסע שתקף באלימות את נהג האוטובוס עופר פרץ בנסיעה מראשון לציון לתל אביב, הסגיר את עצמו אתמול (ראשון) למשטרה ונעצר. זאת, אחרי שתיעוד האירוע פורסם ברשתות החברתיות, בין השאר על ידי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.

פרץ שיחזר ב"חדשות הבוקר" את האירוע האלים שבמהלכו חש סכנה ממשית לחייו. "ברגע שהוא עלה לאוטובוס, המילים הראשונות שלו היו, 'אני מקווה שזה לא אתה שלא עצר לי בכיוון ההפוך, כי אם זה אתה, אני הורג אותך'", סיפר פרץ, "הרגשתי שיש פה משהו חריג, נוסעים לא מדברים בצורה כזאת. הוא פשוט היה בטירוף, הוא החליט שזה אני שלא עצר לו בכיוון ההפוך אפילו שאני בטוח במאה אחוז שזה לא אני. קורה שנהגים לא עוצרים לנוסעים ואז אפשר להתלונן, אבל אני 24 שנה באגד ועוד לא קרה שלא עצרתי לנוסע".

לדברי הנהג, מאז האירוע הוא מתקשה לישון בלילה: "כמעט ולא ישנתי מיום חמישי ועד היום. אני מתעורר שוב ושוב בגלל המחשבות, האם פעלתי נכון או לא פעלתי נכון ומה הייתי צריך לעשות באותו הרגע. ראיתי שמדובר במשהו חריג והחלטתי להיות ממש באיפוק, חשבתי שאולי זה יירגע אבל הוא המשיך ולא נרגע. כל מי שראה את הסרטון ומכיר אותי יודע שזה לא אני, בעצמי לא האמנתי שככה אני מתאפק ומחזיק את עצמי שלא להתעמת איתו".

זה היה איפוק או פחד?
"גם פחד, בוודאי. הייתי גם קצת בהלם. לא ידעתי מי עומד מולי, הוא היה נראה פשוט מטורף. ראיתי שזה משהו לא נורמלי, לא רגיל, לא שגרתי. אמרתי, אתאפק ואתן לו להוציא את האוויר, אבל זה לא הפסיק, לא עבר לו. אם הייתי מגיב זה יכול היה להתפתח לכיוונים אחרים. לא הפריע לי כל כך שהוא מקלל, כל עוד זה לא מגיע לאלימות".

אבל די מהר האירוע הסלים גם לאלימות פיזית.
"הוא זרק לי את המשקפיים החוצה ואחר כך גם משך לי את הטלפון וברח. ערן יוספין ואני ירדנו ורצנו אחריו, ערן הצליח להתקיל אותו עם הרגל ונפגע באצבע. הבחור נפל וניסינו להגיע עד אליו, קמתי ועשיתי איזה סיבוב ברגל, אבל בשנייה הוא קם, ברח שוב וזרק את הטלפון שלי לתעלה".

חווית אירוע אלים כזה בעבר?
"בחיים לא קרה לי דבר כזה. אני שומע על נהגים אצלנו שמחזיקים אמצעי הגנה, אבל חשבתי שלא אצטרך את זה. המקרה הזה מצולם, אבל יש עוד מקרים כאלה שלא מצולמים. אנחנו הנהגים יושבים ומדברים בינינו, ויש נהגים שתוקפים אותם ולא יודעים מזה. אולי צריך להגן יותר על הנהגים, למשל לשים הפרדה בין הנהג לנוסעים או מצלמות באוטובוס כדי שבזמן אמת יהיה אפשר לפעול במקרים כאלה".