בתום הפגישה אמש (ראשון) בין משפחת נתניהו לפרקליטיו בביתו של עורך הדין בועז בן צור, הוחלט להמשיך ולהתקדם לעבר הסדר טיעון עם הפרקליטות כשלוח הזמנים לעסקה כזו קצר ולחוץ מאוד לאור עזיבתו של היועץ המשפטי מנדלבליט את התפקיד בסוף החודש. בעוד שלפי הדיווחים שרה והילדים יאיר ואבנר מתנגדים לעסקה כזו, עורכי הדין בן צור ועמית חדד חושבים שמדובר בעסקה טובה ומושכים לכיוון הזה.

המערכת הפוליטית דרוכה בימים האחרונים לקראת האפשרות שנתניהו יעזוב את החיים הפוליטיים במידה ועסקה כזו אכן תיחתם. בקואליציה מבינים שהחלפת יושב ראש הליכוד תוביל בסבירות לא מבוטלת להפלת הממשלה הנוכחית והקמת ממשלה חלופית על ידי מי שייבחר כיושב ראש החדש.

חברת הכנסת לשעבר אוסנת מארק, מתומכיו הבולטים של נתניהו, התייחסה בשיחה עם ניב רסקין לעסקת הטיעון המתגבשת: "זה יום הכיפורים של הפרקליטות. התחלנו עם עבירת שוחד ואנחנו נמצאים היום בסיטואציה של תיקים מאוד רזים, בעבירה של הפרת אמונים. בהרבה מדינות בעולם אין בכלל עבירה כזאת. הסערה הגדולה באמת מגיעה מכיוון אהרן ברק. היום כולם מבינים את מה שאנחנו צועקים במשך שנים, שיש מישהו שמנהל את מערכת המשפט במדינת ישראל. ראינו את טביעת האצבע שלו".

"האם נתניהו ייקח את העסקה או לא? בסוף זאת החלטה של משפחת נתניהו, אף אחד לא יכול להתערב ולומר לו אם כן או לא לקחת", המשיכה מארק, "אנחנו מבינים שאם חס וחלילה נתניהו יורשע הוא יצטרך לשלם את הדין, ולכן אף אחד לא צריך להתערב בעניין הזה. גזרתי על עצמי לא לתת שום עצה למשפחת נתניהו".

גיא פלג, הפרשן המשפטי של חדשות 12, אמר הבוקר כי עורכי דינו של נתניהו סבורים כי גם "ביום הכי טוב שלהם" הם ישיגו בסיום המשפט תוצאה זהה לזו של הסדר הטיעון, לכן הם תומכים בעסקה. מארק חזרה על הדברים ואמרה: "גיא פלג אמר סוף סוף בשידור חי שבסוף נגיע לאותה התוצאה", ועימות פרץ בין השניים.

"זה לא נכון, את משקרת", ענה פלג, "אני לא אמרתי את הדברים האלה אלא אמרתי שעורכי הדין סבורים כך, לא אני הקטן. אני לא יודע איך המשפט יסתיים, אין לי כלים ואין לי יומרה. את לא יכולה לשקר ולומר דברים שלא אמרתי. אני רוצה לעזור לך להבין, כי אני מתרשם שיש לך בעיה גדולה בהבנה. תעזבי אותי, אין לך דעה עצמאית?".

"יש לי דעה עצמאית הרבה יותר ממך. אל תעזור לי, תאמין לי שאני יותר אינטליגנטית ממך ומבינה הרבה יותר טוב ממך", תקפה מארק את פלג והוסיפה, "פלג אמר שנתניהו מתחנן על נפשו לעסקה. אתמול ראינו מחוץ לבית של בן צור אנשים מהשמאל הרדיקלי, המגעיל והמכוער עומדים מחוץ לבית וצועקים לו 'גנב' ו'רמאי'. לא נמאס לכם? תנו לבן אדם לקבל את ההחלטה שלו בצורה מושכלת. נתפרו פה תיקים".

מה יקרה ביום שאחרי עזיבת נתניהו, אם ייחתם הסדר הטיעון? ראית את הסקרים מאמש.
"אני מציעה לכל אלה שעושים סקרים בימים האחרונים ולכל אלה שמוציאים ספינים והודעות, תמתינו. עד שזה לא נגמר זה לא נגמר. אני באופן אישי רק מחכה שהעניין הזה יירד מהכותרות ושנתניהו ימשיך להנהיג את הליכוד".