ביום חמישי בחצות יכנס לתוקפו הסגר המלא, במסגרתו המסחר, מערכת החינוך ומקומות העבודה שאינם חיוניים ייסגרו למשך שבועיים. במקביל, תחלואת הקורונה הולכת וגדלה וזה היום השני שבו מעל 8,000 נדבקים חדשים אובחנו ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 6.8%.

שר המודיעין אלי כהן נשאל ב"חדשות הבוקר" מה גרם לעיכוב בהחלת הסגר המלא על אף שהיו הערכות כי מספר הנדבקים היומי צפוי לעלות משמעותית וכי המוטציה הבריטית התגלתה גם בישראל. "את הסגר הראשון ניהלנו ביד רמה, אבל מאז אותו סגר נכנסו גורמים פופוליסטים גם לממשלה וגם לכנסת", טען השר כהן.

"רצינו להוביל לסגר הדוק לפני שבוע וחצי, אלא שהיו גורמים בתוך הממשלה והכנסת שהתנגדו", המשיך שר המודיעין, "הם רוצים לקבל את החיבוק של הציבור ולא לפעול באחריות. אתמול, לגורמים המתנגדים נפל האסימון".

נשמע לך הגיוני שהמדינה מקבלת החלטה, אבל הבוקר כולנו ממתינים לשמוע האם הרב קנייבסקי יאשר סגירה של המוסדות החרדים?
"המסר שעלה אתמול בישיבת הממשלה הוא שצריך לאכוף, בלי יוצא מן הכלל - על המגזר החילוני, על המגזר החרדי, על המגזר היהודי ועל המגזר הערבי. אין כאן שאלה בכלל. ביקשנו מהמשטרה לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשותה, לא צריכה להיות הנחה והקלה לאף אחד. השר דרעי והשר אביטן החליטו להימנע בהצבעה על הסגר בגלל שההחלטה כוללת גם את סגירת בתי הכנסת".

מה קרה באותה ישיבת ממשלה אמש, שפתאום כולכם שמתם את המחלוקות הפוליטיות בצד?
"אנחנו רואים שבאירופה יש לא מעט מדינות מערביות שבהן הנגיף יצא משליטה, אנחנו בשום פנים ואופן לא רוצים להיות בנקודה הזאת. ההחלטה הייתה פה אחד, ללכת לסגר הדוק וקצר, להמשיך במבצע החיסונים הענק ולתת סיוע כלכלי לכל העסקים שנפגעו. מדובר במהלך שהוא מציל חיים".

היום (רביעי) צפויות לנחות בישראל מנות חיסון נוספות והפעם של חברת מודרנה, כנראה בכמות זניחה יחסית של 50 עד 100 אלף חיסונים. "אכן יגיעו מעט חיסונים בשלב הנוכחי, החיסונים המשמעותיים אמורים להגיע בתחילת פברואר", אמר כהן, "ראש הממשלה עובד על זה אישית, רכשנו חיסון כמעט מכל חברה אפשרית".

מה לגבי הדרכון הירוק? האם מתחסנים יוכלו להציג אותו בכניסה למסעדה ולהיכנס?
"בהחלט, כן. אם יש לך דרכון ירוק אתה לא יכול להדביק ולא יכול להידבק. הדרכון הירוק מוכן ואנחנו נשיק אותו בסיום הסגר. המשמעות היא שכל מי שהתחסן, כל מי שהחלים וכל מי שיש לו בדיקה שלילית ב-72 השעות האחרונות, ואנחנו מדברים על כשלושה מיליון ישראלים, יזכו לדרכון הירוק כבר בחודש פברואר. זאת קרן אור לעסקים שהיו סגורים עד היום כמו מסעדות, אולמות קולנוע, ספורט ותרבות".