בעיר ווהאן, בירת מחוז חוביי, שבה התפרץ לראשונה נגיף הקורונה, חוזרים לאט לאט לשגרה. עופר דקל, איש עסקים ישראלי שמתגורר בווהאן והיה נצור עם בני משפחתו בדירתם במשך יותר מ-70 ימים, יצא לראשונה מהבית והופתע למצוא עיר שחוזרת למסלול.

"סין חוזרת לשגרה, עברנו את שלב השיגעון ועכשיו אנחנו בשלב הנורמליזציה", דיווח דקל ב"חדשות הבוקר", "אנשים עדיין הולכים עם מסכות, למרות שמותר כבר ללכת בלי. המבחן האמיתי הוא מתי ייפתחו את מערכת החינוך, את בתי הספר והגנים. אנחנו מאוד זהירים עדיין, לא כל המסעדות נפתחו אבל פה ושם יש דברים שלאט לאט מחזירים. זה קשור למשמעת של הסינים, הסינים ממושמעים".

דקל הודה שימי הסגר הארוכים, מעל לחודשיים, היו קשים מאוד עבור המשפחה: "כשהבנו מה קורה הסתגרנו בתוך הבית, לא הכנסנו אף אחד פנימה. החלטנו לסגור את הדלת ולא לצאת. היו קטעים מאוד מאוד קשים כי לא ידענו כלום. לאט לאט התארגנו על אוכל וסדר יום, שזה מאוד חשוב עם שני ילדים. היה קשה לא להכניס אף אחד פנימה, חברים ומשפחה באו והשאירו לנו אוכל מחוץ לדלת ולא הכנסנו אותם".

אתה יודע להגיד מאיפה הכל התחיל? יש המון תיאוריות קונספירציה.
"לסינים יש את הדעות שלהם ולאמריקאים את הדעות שלהם. כל אחד זורק קונספירציות. בהתחלה הייתי מקבל כל יום עשרות, אם לא יותר, הודעות כמו 'תראה את זה, מה אתה חושב על זה?'. אותי זה לא מעניין, אני צריך לדאוג קודם כל למשפחה שלי. אנחנו ארבע נפשות ואני רוצה שנצא כולנו בריאים. בין אם זה הגיע מעטלפים או הגיע ממעבדה, אני לא באמת יודע, אני רק יודע שאני צריך לדאוג לעצמי ולמשפחתי".

יש דיווחים שחזרו למכור עטלפים בשווקים.
"לא, אין דבר כזה, לא אצלנו בווהאן. לא פתחו שום שווקים ואף אחד לא מוכר עטלפים".