מכשיר האקמו שמחליף את פעילות הלב והריאה אצל חולים קשים מאוד, הציל את חייו של צבי מיכאלי בן ה-58. מיכאלי, אדם בריא ומתאמן ללא מחלות רקע, נלחם על חייו בשבועות האחרונים בבית החולים שערי צדק בירושלים אחרי שחלה בקורונה ומצבו הדרדר.

"ב-23 במרץ הרגשתי כל מיני הזיות, כאבים באיזור בית החזה ורעידות. זה הטריד אותי", שיחזר מיכאלי ב"חדשות הבוקר", "פניתי למרפאה שלי וב-26 במרץ אושפזתי. כשהגעתי לבית החולים הייתי בהכרה מלאה. בדקו אותי והבנתי שרוצים להעלות אותי לטיפול נמרץ כי המצב שלי לא הכי יציב. כשהכניסו אותי לטיפול נמרץ עוד דיברתי עם האחיות, הייתי בפוקוס מלא, אמרתי להן במפורש שאני אנצח את המחלה הזאת, וברוך השם הצלחתי".

"בראש ובראשונה אני רוצה להודות לשם שנתן לי את החיים במתנה", המשיך מיכאלי, "אני טיפוס שלא מוותר. רוצה להודות גם לצוות טיפול נמרץ נשימתי, לרופאים ולאחיות על העבודה המסורה, אלה מלאכים בלבן. אנשים לא יודעים איזו עבודת קודש הם עושים".

סטטיסטית קשה מאוד לרדת מהאקמו, אבל אתה ניצחת.
"הייתי מחובר לאקמו 14 ימים. פשוט לא ויתרתי. אחרי ששיחררו אותי מהמכשיר הדבר הראשון שרציתי לעשות היה לשתות מים. לקחתי כוס ולקח לי קרוב לארבע שעות לתרגל לכוון את זה לפה. לאט לאט התחלתי לשתות בעצמי וללכת, אתמול בפעם הראשונה ירדתי ועליתי במדרגות. זה קשה מאוד, הנשימה שלי מאוד כבדה ורמת החמצן שלי יורדת".

לפי הבדיקות החלמת מהקורונה. מה הדבר הראשון שתרצה לעשות כשתשתחרר מבית החולים?
"לצאת ולנשום אוויר בחוץ, לבקר את החברים שלי מרחוק, מבלי להתקרב אליהם, וגם את החברים והמשפחה הגדולה שלי מריקודי העם".