ארבעה ישראלים נרצחו בפיגוע הקשה בעלי: אלישע אנטמן, נחמן שמואל מורדוף, הראל מסעוד ועופר פיירמן, זכרונם לברכה. אמש מסעוד ואנטמן הובאו למנוחות, כשאלפים ליוו אותם בדרכם האחרונה. הבוקר בשעה 10:30 יובא למנוחות מורדוף בן ה-17 בבית העלמין בשילה. פיירמן בן ה-64 מעלי, יובא למנוחות בבית העלמין ביישוב בשעה 12:00.

בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגיים, ראש השב"כ, הרמטכ"ל ובכירים בצבא. בהודעה שהוציא נתניהו הזהיר כי, "כל האופציות פתוחות".

חבר הכנסת אביחי בוארון, נציג מחוז יהודה ושומרון בליכוד, אמר הבוקר כי הממשלה נכשלה בטיפול בטרור: "אני מרגיש היום תחושת אחריות. אני נכשל במשימה שלי, כשליח תושבי יהודה ושומרון. מוריי ורביי, מנהיגי המחנה הלאומי, נכשלים באספקת ביטחון לתושבי יהודה ושומרון. הצבא, כמי שאמון מבחינה מקצועית על אספקת הביטחון, לא נבחן לפי המאמץ - והמאמץ הוא כביר, אלא לפי מבחן התוצאה. כשבמבחן התוצאה אתה סופר את הגופות, הציון הוא כישלון".

"זה יום קשה מאוד. ארבעה מבנינו, מהתושבים כאן, נרצחו. אתמול היו שתי לוויות, היום עוד שתיים. זה יום שמציף את הפחדים, שביום-יום אתה מדכא אותם ומשתדל להדחיק. אני רוצה לשים את האצבע על תחושת התושבים. המצב פה מאוד קשה. יש בקת"בים ומטענים על הצירים השכם וערב, ירי בלתי פוסק. היו מאות פיגועים בחודשים האחרונים. לא שומעים על הפיגועים האלה, כי רובם נגמרים בלי נפגעים".

מה הצעדים שיש לנקוט בהם?
"צריכים לשנות גישה, לשנות תפיסה. אם נמשיך באותה הדרך: מחסום לכאן, מחסום לשם, תגבור צירים, כוחות יותר גדולים, אלה צעדים טקטיים שלא נותנים פתרון אמיתי. נקבל את אותן תוצאות ובכאב ובצער נמשיך לספור את מתינו. אנו מלאי הערכה למה שחיילי צה"ל עושים לילות כימים - נכנסים לכפרים, מסכלים פיגועים, זה מצוין, אנחנו מחבקים אותם, אבל המבחן הוא מבחן התוצאה. עוד ועוד פיגועים, ועוד ועוד מתים, עוד ועוד לוויות. הדבר הזה צריך להשתנות. אנחנו כמדינה, ואני כחלק מהקואליציה, נכשלים".

מה הפתרון האפשרי בעיניך?
"שינוי קונספציה וצעדים אחרים ממה שנעשו היום. צריכים לשנות את המעשים שלנו. ודאי שצריך להיות מבצע צבאי נרחב כנגד המחבלים, צריכים לכסח את הדשא, אבל זה לא רק זה. כלל אזרחי מדינת ישראל נהנים מגדר שמגנה עליהם ומפרידה בינם לבין קיני הטרור ביהודה ושומרון. בינינו לבין שטחי הרשות הפלסטינית אין גדר כזו, וזו פירצה. הכל פרוץ, זה פתח שדרכו נכנסים מחבלים ופוגעים בנו השכם וערב".

בדיעבד, האם היה נכון להחליש את הרשות הפלסטינית שלא שולטת בשטח כלל וכלל?
"אנחנו לא משלים את עצמנו שהרשות הפלסטינית היא קבלן ביצוע ולא נעשה אאוטסורסינג לביטחון של תושבי יהודה ושומרון. הרשות הפלסטינית היא רשות אויבת, כך צריך להתייחס אליה. אנחנו במאבק מול אויב שמכה בנו. אדרבה, צריכים להחליש עוד יותר את הרשות הפלסטינית - לא לסמוך עליה שתעשה בשבילנו את העבודה".