ועדת הקורונה בכנסת תתכנס היום (ראשון) כדי לדון בהגבלות החדשות שהטילה הממשלה. אחרי העימות שפרץ בוועדה בשבוע שעבר בין יושב ראש הקואליציה מיקי זוהר ליושבת ראש הוועדה, יפעת שאשא ביטון, אמש ב"פגוש את העיתונות" הודיעה שאשא ביטון כי תשקול לפתוח מחדש את חדרי הכושר והבריכות, פעם נוספת בניגוד להחלטת הממשלה.

אחרי הראיון פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להדיח את שאשא ביטון. גורם בכיר בליכוד אמר: "ראש הממשלה יפטר את שאשא ביטון מתפקידה, לא ניתן להמשיך לעבוד ככה". עם זאת, ההדחה תלויה באישור יושב ראש כחול לבן בני גנץ וחברי מפלגתו ואלה צפויים להתנגד למהלך ולפעול לעצירתו.

חברת הוועדה אסנת מארק, שבשבוע שעבר תמכה בקריאות להדחת יושבת ראש הוועדה ואמרה כי "לא יכול להיות שהיא תשב באולפנים ותצא נגדנו", תקפה ב"חדשות הבוקר" את שאשא ביטון. "בשבוע האחרון שאשא ביטון קיבלה פופוליסטיות וחיבוק מאוד גדול. החיידק הזה הוא פצצה מתקתקת, אנחנו לא רוצים לסגור את המשק סתם. אנחנו מביאים את המתווה כי מבינים שגל התחלואה השני מאוד מסוכן".

את טוענת ששאשא ביטון פועלת משיקולים לא עניינים?
"השיקול שלה הוא פופוליסטי, הוא לא באמת לעזור למשק לצאת בצורה מסודרת ובריאה. מצד אחד יש לנו פה גל תחלואה מטורף, מצד שני אנחנו רוצים להרים את הכלכלה של מדינת ישראל. אין לי מושג מה מנחה את יפעת, אבל מה שהיא עשתה בוועדה בשבוע שעבר ומה שהיא תעשה היום, זה פשוט לא נכון. ועדת שרים החליטה על המגבלות על סמך המלצות משרד הבריאות, לא מהשמיים".

בעניין חדרי הכושר והבריכות, האם לדעתך הכנסת היא חותמת גומי או ששאשא ביטון צריכה להחליט לפי מה שהעם באמת צריך?
"אנחנו עדיין לא יודעים אם ההחלטה ששאשא ביטון קיבלה בשבוע שעבר תעלה לנו את התחלואה בחדרי הכושר ובבריכות או לא. נדע את זה רק בעוד ארבעה או חמישה ימים. קראתי לא מעט מחקרים על כך שהזיעה מדבקת".

הגדרת את ההפגנות כהפגנות שמאל אנרכיסטיות. זיו שילון, גיבור ישראל, ענה לך שהוא איש ימין בכלל ולא אנרכיסט.
"יש לי כבוד גדול מאוד לזיו שילון, גיבור ישראל, אני אוהבת את האיש ואת העשייה שלו. ההפגנות האלה לוקחות את העצמאיים ועושות עליהם סיבוב. האנשים שהגיעו אתמול הוציאו שוטרים פצועים והרביצו לעיתונאים. יש לי כאב מאוד גדול על העצמאיים ואני לגמרי הקול שלהם בכנסת, אבל אני רואה שההפגנות הופכות פוליטיות, שמאל רדיקלי. ראינו אתמול אלימות קשה, ברוטאליות, ככה לא מנהלים מאבק כלכלי אלא מאבק להביא את הכל לכאוס".