כמעט עשרה חודשים מאז פרוץ מגפת הקורונה ובשבוע הבא ייצא לדרך מבצע החיסונים הגדול. כוונת משרד הבריאות היא לחסן כ-60-80 אלף איש ביום ולהגיע, בתוך מספר שבועות, למאות אלפי מחוסנים. שר המודיעין וחבר קבינט הקורונה אלי כהן חשף ב"חדשות הבוקר" את היעד השאפתני שהציבה הממשלה לכמות המתחסנים עד סוף ינואר.

"לפי ההערכות שלנו, במבצע שאמור להתחיל נחסן כשני מיליון ישראלים במהלך חודש ינואר", העריך השר כהן, "זה יביא אותנו לכך שבתחילת חודש פברואר יהיו כשניים וחצי מיליון ישראלים שיתחסנו, שהחלימו מקורונה או שיש להם נוגדנים שליליים. המשמעות של זה היא בשורה חשובה מאוד לכלכלה, נוכל לפתוח את העסקים באופן מלא".

שר המודיעין מתכוון לשמש דוגמה ולהיות בין הראשונים שיתחסנו: "אני מתכוון להתחסן בהזדמנות הראשונה שתהיה לי, מבחינתי כבר ב-27 לחודש - ובשידור חי. לא רק כדי לשמור על עצמי, אלא גם על הקרובים אליי והאנשים המבוגרים. אכפת לכם מהמשפחה שלכם? רוצים לפגוש את סבא וסבתא? תתחסנו. החיסון יציל חיים ויסייע לפתיחת המשק והעסקים. יש כל כך הרבה עסקים שמחכים שהחיסון ייצא לדרך".

האם בכוונת הממשלה לחייב את האזרחים להתחסן?
"לא, זה לא יקרה. לא נחייב אנשים לקחת את החיסונים בכפייה, אלא ניתן תמריצים. מדינת ישראל היא מדינה חופשית ודמוקרטית".

הרגע טענת שמי שלא מחסן מסכן את סביבתו.
"גם מי שעובר באור אדום ומשחק בנשק מסכן את חייו, אבל כאן המחיר יכול להיות גדול יותר. אם בסוף יהיו לך רגשות אשמה על זה שהדבקת חבר לעבודה או קרוב משפחה שלך, זה לא פחות נורא. אנחנו בחג החנוכה, רואים את האור בקצה המנהרה וצריכים להירתם ביחד כדי לנצח את המגפה. החיסונים טובים לבריאות ולמשק".

ובעניין אחר, טראמפ מסיים את הקדנציה שלו בחודש הבא, האם יש עוד הסכמי שלום בדרך?
"יש מגעים עם מדינות נוספות באסיה ובאפריקה כמו מאוריטניה. להערכתי השבוע ארצות הברית תוציא את סודן מרשימת המדינות תומכות הטרור והמשמעות היא שלאחר מכן יואץ התהליך לחתימת הסכם השלום עם סודן. זה צפוי לקרות בתקופת הנשיא טראמפ, עד ה-20 בינואר, באירוע שייערך בוושינגטון. ההסכם יכלול גם את סוגיית החזרת המסתננים, ניכנס לתהליך של פיילוט כשבמחווה של רצון טוב ניתן לחלק מהמסתננים הכשרה מקצועית לפני שיחזרו לסודן".