ביום ראשון בשעה 17:00 אחר הצהריים ייכנס לתוקפו הסגר השלישי שצפוי להימשך לפחות שבועיים. במסגרת הגבלות הסגר, מערכת החינוך תפעל במתכונת מצומצמת. ילדי הגנים ותלמידי כיתות א'-ד' וי"א-י"ב ילמדו עד השעה 13:00 בצהריים בלבד.

לדברי גורמים במשרד החינוך, ההחלטה הזו לא נובעת ממניע אפידמיולוגי אלא פסיכולוגי-חברתי, כדי לייצר תחושה של סגר בציבור. שרים בממשלה חששו שאם מערכת החינוך תפעל באופן מלא, יותר אנשים ייצאו מהבית.

עדנה דוד, סגנית מזכ"לית הסתדרות המורים, תקפה ב"חדשות הבוקר" את החלטת הממשלה. "פתיחת מערכת החינוך בצורה הזו היא בעינינו לא אחראית", טענה דוד, "אנחנו דוחפים לכך שיחסנו את אנשי החינוך כפי שמחסנים את צוותי הרפואה כדי שימשיכו באופן בטוח בעבודתם. את המורים, הגננות ואנשי החינוך שמו רק בסבב השני או השלישי של המתחסנים".

"אומרים שכולם נכנסים לסגר, אבל לא - לא כולם. דורשים מאנשי החינוך להגיע וללמד", המשיכה דוד, "בחינוך המיוחד לא ניתן בכלל לשמור על ריחוק. אין מסיכות לילדים, נוגעים בנוזלי גוף, המורים חשופים לגמרי. זה תרחיש שהוא לא ייתכן, אי אפשר לאפשר אותו".

הייתה תוכנית לבדיקות בבתי הספר וניטור התחלואה. זה קרה?
"היה איזשהו ניטור, היו בדיקות של כמה אלפי עובדי חינוך, וכמעט שישה אחוזים מהנתונים שהגיעו אלינו, 5.7, נמצאו מאומתים. זה אחד הסקטורים עם ההדבקה הגבוהה ביותר".

ההחלטה שהלימודים יתקיימו עד השעה 13:00 בצהריים בלבד, זה לא חסר טעם בעיניך?
"גם המתווה הנוכחי מדבר על חמש כפול חמש, חמישה ימים וחמש שעות. ניתן לנצל אותן בצורה מצויינת, אבל לא ניתן להגיע לבתי הספר כשמורים נכנסים ויוצאים הלוך ושוב מבידודים. גנים נסגרים, כיתות נסגרות, לאנשים נגמרים ימי חופשת המחלה שלהם. ערים שלמות הפכו לערים אדומות בעקבות התחלואה במערכת החינוך בערים הללו".