ממשלת ישראל אישרה הבוקר (חמישי) במשאל טלפוני את רשימת ההגבלות המלאה לסגר שיחל מחר בשעה 14:00 בצהריים.

בין ההגבלות שאושרו: הגבלת תנועה עד 500 מטרים כולל גני משחקים ופארקים, איסור שהייה בחוף הים למעט לטובת פעילות ספורטיבית, מערכת החינוך תיסגר, איסור פתיחת עסקים כגון מסעדות, בריכות, מכוני כושר, מספרות ובתי מלון, תפילות - עד 20 איש בשטח פתוח ו-25-30 איש במבנה כקפסולה.

סנ"צ גלעד בהט, ראש מדור חקירות במשטרה, סיפר ב"חדשות הבוקר" על ההיערכות לקראת אכיפת הסגר: "אנחנו עוסקים בשאלה איך לאכוף את זה ולצערי הרבה מאוד אנשים עוסקים בשאלה איך להפר את זה", הודה סנ"צ בהט, "יש ארבעה סוגים של הגבלות. הראשון, הגבלה ליציאה מהבתים - פה יש הרבה מאוד חורים. יש הרבה מאוד אפשרויות לצאת מהבית כדי לשמור על היכולת שלנו להמשיך ולקיים שגרה של מצרכי מזון ותרופות".

"בשלושת סוגי ההגבלות הנוספים, האכיפה תהיה הרבה יותר משמעותית", המשיך סנ"צ בהט, "ההתקהלויות, כניסה לעסקים או למקומות ציבוריים שנאסרו ונסיעה בכלי רכב. אנחנו נהיה בעיקר במקומות שאנחנו מאמינים שהתחלואה תושפע מהם, כלומר אותן מסיבות טבע, תפילות המוניות שבהן לא שומרים על הכללים וגם הפגנות. נתמקד פחות באדם הפרטי ובתנועה של האדם הבודד ויותר בהצטברות ובהתכנסות של אנשים".

תעמדו כמו בסגר הקודם בכניסות וביציאות של הערים?
"יהיו הרבה מאוד מחסומים, גם בתחום הבין-עירוני וגם בתוך הערים עצמן. למעלה מ-50 מחסומים יוצבו בכבישים הבין-עירוניים. יש הרבה מאוד היתרים ליציאה מהבית, אבל בכל הקשור להתקהלויות, לכניסה למקומות אסורים ולנסיעה ברכב, אנחנו נאכוף את זה. צריך להבין שאם אנשים יצליחו לעקוף את ההנחיות אנחנו ניענש פעמיים, גם בסגר הזה וגם נתראה פה בסגר נוסף כי התחלואה לא תרד. לא נרוויח מזה כלום".

כמה שוטרים יהיו ברחובות בערב החג?
"בכל חג יש אלפי שוטרים שנמצאים מחוץ לבית, השנה יהיו קרוב ל-7,000-8,000 שוטרים בערב החג. המשפחות שלהם לא יהיו במסגרת המשפחתית המורחבת, אלא יישב בן או בת זוג לבד עם הילדים ואנחנו נהיה בחוץ. מקווה שכל אחד מאזרחי ישראל שחוגג יזכור כשהוא רואה שוטר מה המשמעות של החג עבור השוטרים".

פורסם שעשרות שוטרים מתכוונים לתבוע טוקבקיסטים שכתבו אמירות קשות נגדם בעקבות תיעוד אירועים אלימים. אתם גם בודקים את עצמכם ומוודאים שהתמונות שראינו בסגר הקודם לא יחזרו על עצמן?
"אנחנו בודקים את עצמנו, אבל מתוך מאות אלפי מפגשים בין שוטרים לאזרחים רובם ככולם מסתיימים על הצד הטוב ביותר. יש חריגים, יש תקלות, אבל רוב הדברים שראינו הם קטעי סרטים או קטעי אמת. את המקרים שבהם חרגו מההנחיות אנחנו בודקים ומפיקים לקחים. השוטרים לא התגייסו למשטרה כדי לאכוף את הקורונה, אבל מישהו צריך להיות המבוגר האחראי. צריך להתגייס כדי לעזור לנו לעזור לכם".