מרכז תל אביב: אוריין אהוד יצאה למחסן שבסמוך לבניין בו היא גרה, כשלפתע נפער בולען באדמה והיא צנחה פנימה. "קמתי בבוקר, בוקר רגיל, ועם הפיג'מה הלכתי למחסן שנמצא כמה מטרים מהדירה שלי", תיארה אוריין. "פתאום האדמה קרסה. נפלתי, נפל עליי חול ואבנים. הייתי שלושה מטרים בתוך האדמה, לבד לגמרי".

"כשהייתי בתוך האדמה ראיתי שיש עוד המשך לבור, עוד חמישה מטרים. היה לי מזל שלא נפלתי את כל הבולען. פחדתי שאמשיך ליפול ואנחת למטה. לא היה איתי טלפון, נאחזתי בקצוות של הבור וצרחתי לבעלי בכל הכוח, עד ששמע אותי".

לדברי הבעל, עמית: "בהתחלה לא כל כך הבנתי מה קורה. ישבתי בסלון ושתיתי קפה, חשבתי שהיא צועקת שאבוא לעזור או משהו סטנדרטי כזה. המשכתי לשתות את הקפה, וכשהצעקות המשיכו והתגברו, הבנתי שזה כנראה משהו רציני. טסתי החוצה, שמעתי את הצעקות ולתמימותי חיפשתי אותה באופק. פתאום הסתכלתי למטה וחשכו עיניי: ראיתי שהיא בתוך האדמה. אפילו לא הצלחתי להגיע אליה מרוב שזה היה עמוק".

מה עשית באותם רגעים?
"ניסיתי לעמוד על איזושהי אבן ולהציץ מה קורה איתה. שמתי את הרגל במקום שהיה נראה לי יציב. בשלבים הראשונים היא הייתה מאוד בפאניקה. ניסיתי להרגיע אותה כדי שלא תזוז יותר מדי. אי אפשר היה להגיע אליה. חיפשתי איזשהו סולם, משהו שאוכל לשים בתוך הבור. למזלי היה מתקן לקשירת אופניים וקורקינטים. זרקתי אותו פנימה לתוך הבור, היא טיפסה עליו ומשכתי אותה החוצה. הרגעתי אותה ובדקנו שהכל בסדר".

נפלה לבולען - בעלה חילץ אותה (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת 12)
הבולען שנפער בתל אביב | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת 12

אוריין, מה המחשבות שהיו לך בזמן שהיית בבור הזה?
"כשהתחלתי ליפול ישר הבנתי שזה בולען. ראיתי שזה לא בור רגיל, שזה עמוק מאוד. כשנפלתי הייתה לי מחשבה שהקרקע לא תנחת מתחתיי. זה היה מספיק עמוק בשביל לייצר פאניקה. ראיתי שיש לזה עוד עומק, פחדתי להמשיך ליפול. רק רציתי לצאת משם".

מאילו פציעות סבלת?
"נפלתי על הצוואר והראש ועד עכשיו יש לי כאבים. היה לי הרבה מזל. בבית החולים היו ממש בשוק שלא שברתי משהו. שלושה מטרים זו נפילה רצינית".

לדברי בני הזוג, אין אתר בנייה בסמוך לביתם ולא ידועה להם בשלב זה הסיבה לבולען. "אנחנו גרים במרכז תל אביב, ליד כיכר דיזנגוף. זה לא קשור לאיזשהן עבודות בנייה לפי מה שאמרו לנו", סיפר עמית. "זה ממש מפתיע, ועוד מאחורי הבית. יש פה שעוני מים, אנשים עוברים. זה לא אזור שאף אחד לא דורך בו".

תישארו לגור באזור הזה?
"זה מפחיד, אין ספק. אנחנו קצת מתחבטים עכשיו. קודם כל נעכל את הסיטואציה, ואז צריכים לחשוב".

מה עשו עם הבולען?
"כיסו אותו קצת בחול, עשו חסימה עם הסרטים. תיכננו פה במקור אזור ישיבה, זה קיבל תפנית אחרת. היה לנו מזל גדול, זה יכול היה להיגמר אחרת לגמרי. מספיק שמישהו מבוגר, ילד או אישה בהיריון היו נופלים לבור כזה, וזה היה נגמר אחרת לגמרי".

מה אומר בעל הדירה?
"בעל הדירה היה בשוק ומזועזע מהמקרה, כמונו. עיריית תל אביב אומרת שהביאו מהנדס, איתנו לא דיבר מהנדס. בסוף השבוע הבור היה עדיין חשוף, עד שביום ראשון בעל הדירה הביא משאית חול ושם חול על הבור. העירייה לא, בעל הדירה כן".

תגובת עיריית תל אביב: "נבהיר כי מדובר בחצר בניין פרטית ותיקון הנזקים באחריות בעלי הנכס או המחזיקים. למרות זאת שלחנו מהנדס שלנו שקבע שאין סכנה ליציבות הבניין. העירייה מצידה הניחה מחסומים במקום ותמשיך בביקורות על מנת לוודא כי הבור נסתם".