שבועיים לתום כנס החורף בכנסת, הקואליציה מתקדמת בחקיקת הרפורמה המשפטית. שר המשפטים יריב לוין שוקל הצגת מתווה מרוכך שעיקרו הוועדה למינוי שופטים. לפי מתווה זה, לקואליציה יהיה רוב בוועדה למינוי שופטים כשבמסגרת פעילות הוועדה, שלושה שופטים ימונו ברוב רגיל ושופט רביעי ימונה בהסכמת השופטים או האופוזיציה.

שר התפוצות עמיחי שיקלי אישר הבוקר כי בכוונת הממשלה להציג מתווה מרוכך. "אני יודע בוודאות שהרפורמה הולכת לריכוך. אנחנו עושים את זה חד צדדית, כי לצערנו הוצג מתווה נשיא שהוא נון-סטרטר. כתב אותו כנראה רוזנאי בהשראת הנשיאה חיות, ולא בהשראת הנשיא. זה מצער מאוד, כי הייתה פה הזדמנות - אבל ההזדמנות הזו הוחמצה. משהוחמצה, הכדור חונה אצלנו. אנחנו הולכים באופן ודאי למודל מרוכך".

"מה שהולך להיות מוצג זה מודל מאוזן שיהיה לו קונצנזוס רחב בציבור, מעבר לגבולות הקואליציה. זה מתווה שאם יעשו עליו סקר כזה או אחר, תראה שיש לו תמיכה רחבה בציבור. לא דבר שיהיה אפשר לבוא ולומר שהממשלה הנוכחית משתלטת או מנסה להשתלט על בית המשפט העליון. כנ"ל לגבי פסקת התגברות ודברים מהסגנון הזה".

תהיה לקואליציה שליטה בוועדה למינוי שופטים?
"אני בכוונה לא רוצה לרדת לרזולוציות. המסר היה מספיק ברור. אני רוצה לתת למי שמוביל את זה להציג לציבור. אפשר לתת צופר הרגעה. כמובן שאפשר להמשיך במחאה נגד הממשלה, אבל לגבי הרפורמה - זה לא מצדיק שום קול צעקה או זעקה".

השרה לשעבר מירב כהן, יש עתיד, לא השתכנעה: "לגבי הריכוכים, אני רואה מה מתדרכים. הם אומרים: 'רק נביא את עניין הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ששם יהיה לנו רוב, אבל רק זה'. זה עניין טקטי, אבל התוכנית הגדולה שלהם כבר נחשפה. בטעות נראה לי, זו הסיבה למתח בין נתניהו ללוין. הם זרקו את הצפרדע לסיר מים רותחים, והצפרדע קפצה להם מהסיר בדמות הפגנות ומחאה עממית אדירה".

"הם משנים טקטיקה עכשיו, אומרים: 'נשים את הצפרדע במים פושרים, נבשל ונבשל עד שהיא לא תשים לב שהתבשלה'. זה מסוכן. התוכנית שלהם זה שלטון ללא גבול, דיקטטורה. ברגע שיש להם את הוועדה למינוי שופטים, אז השופטים יהיו שלהם ואחר כך יוכלו להעביר כל מה שהם רוצים. זה נוח לנתניהו בגלל משפטו, נוח לרוטמן ומפלגתו בגלל שהם רוצים מדינת הלכה ונוח לחרדים שרוצים לא להתגייס, קצבאות לאברכים ובלי ליבה".

במידה והקואליציה תביא מתווה מרוכך, תקראו להפסיק את ההפגנות?
"אם תהיה הפסקת חקיקה ונוכל לדבר על בסיס מתווה הנשיא, בשמחה רבה - אפילו שאני לא מתה על מתווה הנשיא, מעדיפה את המצב הקיים. לקח לקואליציה בדיוק 17 דקות להגיד לא לנשיא, לייבש אותו ולבזות אותו שוב ושוב. זה מלמד שיש שם אינטרסים אישיים".

בינתיים גנץ מזנק בסקרים ואתם לא.
"זה לא כל כך משנה. המדינה בוערת, מה אכפת לי אם מנדט עובר לפה או לפה. זה ממש לא מטריד אותי. מטריד אותי שהמדינה שלנו תישאר כפי שהיא ושיהיה לי איפה לגדל את הילדים שלי. הדברים שאני שומעת מנציג הממשלה ממש לא מרגיעים".