סערת הקלטות סמוטריץ': שותפו לסיעת הציונות הדתית, איתמר בן גביר, הגיב הבוקר להקלטה שפורסמה בה נשמע בצלאל סמוטריץ' אומר כי נתניהו "שקרן בן שקרן" וכי בניגוד להכחשות, התכוון להקים ממשלה עם רע"ם. "אם הייתי רוצה לקחת שני מנדטים מביבי הייתי צריך להיכנס באם אמא שלו, הוא שקרן בן שקרן".

עוד אמר סמוטריץ', "הוא לא רצה ללכת עם רע"ם? רצה באבי אביו. אני היחידי שעמדתי בפרץ, והייתי מרוויח שני מנדטים". על תיקי נתניהו אמר סמוטריץ': "נתניהו, הפיזיקה או הביולוגיה תעשה את שלה. הוא לא יישאר פה לנצח, מתישהו יורשע בבית משפט. קצת סבלנות בחיים. אין ספק שנתניהו זה צרה, אבל עכשיו תבחר בין צרה לצרה".

בן גביר הבהיר הבוקר, "נתניהו לא שקרן בן שקרן. לא מדברים כך למי שאנחנו רוצים שיהיה ראש ממשלה. מצד שני, בואו נשים את הדברים בפרופורציות. סמוטריץ' הבהיר את עצמו, זו הקלטה ישנה. אנחנו רוצה להקים ממשלה עם נתניהו".

"אני לא אוהב את המשפט הזה, אבל צריכים להבין איך פוליטיקאים עובדים. הרבה פעמים בסערות, תוך כדי עבודה מתישה, לא יודע באיזו סיטואציה בצלאל אמר את הדברים. אלה דברים לא עכשוויים. בצלאל ואני רוצים שתהיה כאן ממשלת ימין. לפעמים אני מוטרד מהאופציה שיהיו אנשים בסביבת נתניהו שירצו דווקא להעדיף את גנץ, אבל אני מייחל לממשלת ימין מלא-מלא. זה לא אומר שאין לי ביקורת על נתניהו, אבל זה לא הסגנון".

קרה שגם לך הבטיח ולא עמד במילתו?
"לא חושב שברמה הזאת, אבל יכולה להיות לי ביקורת על נתניהו. בגלל זה אני בעוצמה יהודית ונתניהו בליכוד. להגיד לך שכל דבר שנתניהו עשה בשנים האחרונות רוויתי ממנו נחת? ממש לא, אבל אני יודע שאנחנו הולכים להיות שותפים".

סמוטריץ' אומר שבמוקדם או במאוחר נתניהו יורשע. אתה מצטרף להערכה הזאת?
"אני רואה את הדברים אחרת. אני רואה את התיק שלו קורס ושומע דיווחים מבית המשפט. זה תיק שלא ייגמר מחר, מחרתיים ולא בעוד שלושה ימים, והשאלה הכי מרכזית על הפרק זה מה יקרה כאן בעוד שבוע וחצי".

אז למה סמוטריץ' אומר שהוא יורשע?
"זו שיחה ישנה, יכול להיות שתוך כדי איזשהו פרק בהליך המשפטי שלו. עברו כמה חודשים מאז השיחה, היום אנחנו יותר חכמים. אנחנו רואים שהמשפט שלו קורס. חברים, אף אחד לא יצליח לסכסך בינינו לבין נתניהו. אנחנו רוצים שנתניהו יהיה ראש ממשלת ישראל, הוא יהיה ראש ממשלה מצוין לכל המדינה".

נתניהו אומר שלא יישב עם גנץ, אתה אומר שזו אופציה.
"היועצים שלו רוצים לקחת אותו למקום הזה, לכן אנחנו צריכים לדאוג להיות כמה שיותר חזקים כדי שאופציה כזאת לא תעלה על הפרק. אני מאמין בכוונותיו של נתניהו, יודע שהוא איש ימין ורוצה טוב לימין. אני רוצה להיות שם לידו כדי לשמור שתהיה מדיניות ימין, כדי להשפיע, לקבל את ההחלטות וליישם את מדיניות הימין".

סמוטריץ' אומר בהקלטות שנתניהו רצה את רע"ם בממשלה. אתה רואה את רע"ם בממשלה עתידית?
"לא תהיה ממשלה עם רע"ם. נתניהו לא יחשוב להכניס את רע"ם. הוא עצמו אומר היום שאלה האחים המוסלמים, מה שסמוטריץ' ואני אמרנו במשך שנה. היו גורמים מטעם הליכוד שפינטזו על כל מיני שיתופי פעולה עם רע"ם, שיתבססו על רע"ם בצעד כזה או אחר, זה לא סוד. הם גם הודו בזה. לא ברמה של נתניהו. כולם יודעים את עמדתנו בנושא, זה אסון. לקחת את האחים המוסלמים ולתת להם איזו רבע לגיטימציה, זה אסון. לקחת את התנועה האסלאמית ולתת לה אחיזה בתוך השלטון במדינת ישראל, זה אסון. טוב שזה לא קרה".

סמוטריץ' רוצה להיות שר הביטחון. איזה שר אתה רוצה להיות?
"יודע שזו שאלת מיליון הדולר שמסקרנת את כל העיתונאים, אבל אני לא נוהג לחלק את עור הדוב לפני שאני צד אותו. אני כן רוצה לעשות חוק חסינות לחיילים, שינוי נוהלי פתיחה באש, גב לשוטרים, העלאת משכורות לשוטרים, הקמת יחידות של המשטרה בנגב ובגליל לפשיעה לאומנית ולתת יותר כוח לשוטרים ולחיילים".

תגיד שאתה רוצה להיות השר לביטחון פנים.
"אתה אמרת. מה שאני רוצה אגיד לנתניהו בשיחה בארבע עיניים, אבל אני חייב להיות גדול כדי להגיע לזה וחייב להיות עם הרבה מנדטים. לא אכחיש דבר אחד: לא באתי להיות דחליל, באתי להשפיע ולשנות. העם שלנו בצרות, הרבה פעמים פוגעים בנו, קשה ללכת ברחובות בהרבה מקומות. אני רוצה לשנות".

למה אין תמונה שלך עם נתניהו? ממה הוא פוחד כל כך?
"אתם צריכים לשאול אותו. להגיד לכם שאני שמח שהוא לא רוצה להצטלם איתי? לא אוהב את זה, מצד שני אני לא מעריץ, אני לא בא להצטלם איתו כדי לתלות תמונה על הקיר. אני רוצה להרכיב איתו ממשלה. אנחנו מדברים על איך עושים את זה ומגיעים למצב שתהיה ממשלת ימין מלא-מלא. זה החלום שלי. לכן גם כשקצת מעליבים אותי ופוגעים, אני שם הכל בצד. החלום שלי שננהל כאן את המדינה ושלא יכניסו את גנץ או מפלגה שהיא חצי שמאל וחצי מרכז. השינויים שאני רוצה לעשות אפשר רק בממשלת ימין מלא-מלא".

נעלבת בתקרית בכפר חב"ד?
"נעלבתי. אני שכבתי על הגדר בשביל נתניהו, לדוגמה במהלך האיחוד שעשיתי. עד היום הרבה אנשים אומרים לי: שמע, היית פראייר וזה לא נכון מבחינה פוליטית. עשיתי את זה כדי שתקום כאן ממשלת ימין מלא-מלא. ציפיתי שנתניהו יעמוד איתי על אותה במה ויצטלם איתי, אין בזה שום פסול. אבל יותר חשוב לי מהסלפי זה האידאולוגיה והערכים של הימין".