זה קרה לפני שלוש שנים בחתונה משפחתית. שיר (שם בדוי), אז בת 18, נאנסה לפי עדותה בתא השירותים על ידי בן דודה. מצלמות האבטחה תיעדו את מה שהתרחש מחוץ לתא השירותים, כולל את הגעתו ועזיבתו של בן הדוד. הפרקליטות סגרה בזמנו את התיק מחוסר ראיות, לאחרונה שיר עתרה לבג"ץ וכעת תיק החקירה נפתח מחדש.

בשיחה עם ניב רסקין הבוקר (ראשון), שיחזרה שיר את אירועי הלילה הנורא ההוא. "זאת הייתה חתונה משפחתית שכל כך חיכינו לה. פורים, עדלאידע, הכוונה הייתה לעשות מצווה ולשתות", סיפרה שיר, "שתיתי באירוע יחד עם כל בני המשפחה ותוך כדי גם עישנתי קנאביס רפואי. הרגשתי לא טוב, הגוף רעד, היה לי צורך להקיא. יצאתי החוצה עם קרוב משפחה, בן אדם שאני סומכת עליו ומכירה אותו שנים רבות".

"הרגשתי שאני עומדת ליפול ואחזתי בידו. הוא הבין שאני במצב שלא מודעת למה שקורה איתי. אני לא זוכרת את זה, אבל במצלמות האבטחה רואים שהלכתי לשירותי הגברים. מפה אני זוכרת רק את האקט עצמו, את מה שקרה בתוך השירותים".

בהמשך הערב בני משפחתה של שיר מצאו אותה מעולפת ופצועה בתא: "מצאו אותי ללא תחתונים, עם דם ניגר על רגליי, מעולפת. הם הזמינו אמבולנס והחליטו להגיד שזאת הרעלת אלכוהול, אפילו שאין פה שאלה בכלל - זה אונס. הורידו לי את השמלה, כיסו אותי במפת שולחן מהאולם ושלחו אותי לאמבולנס".

עדות הבחורה שנאנסה על ידי קרוב משפחה (צילום: חדשות הבוקר, קשת12)
תיעוד ממצלמות האבטחה - שיר ובן הדוד בדרך לשירותים | צילום: חדשות הבוקר, קשת12

במשפחה הוחלט לנסות ולטאטא את הפשע החמור ולא לדווח למשטרה. "רצו לעשות סולחה בתוך המשפחה. כשהתעוררתי מעורפלת ומטושטשת עם השמלה מהחתונה נכנסתי להתקלח וראיתי שיוצא ממני מלא דם, דימומים עזים. אז התחיל הפלאשבק הראשון, הבנתי שעברתי אונס. לא היה לי מושג למי לפנות ואיך אני הולכת להתלונן. דודה שלי התקשרה ושאלה, 'את זוכרת מתי קיבלת וסת לאחרונה?', אמרתי שלא והיא אמרה לי, 'תיגשי מיד לגינקולוג'".

בבית החולים אישרו כי שיר עברה פגיעה. במקביל, מקורביו של בן הדוד הבטיחו לשיר שאם תשמור על שתיקה ולא תתלונן, היא תפוצה כספית. "שתדעי שתגיע הצעה להגלות אותו למשך תקופה של שנים. 15 שנים, 20 שנים", נכתב לשיר באחת ההודעות, "עם תשלום חודשי של 15 אלף שקל, מה שתרצי".

על אף עדותה של שיר, התיעוד ממצלמות האבטחה והמסרונים המפלילים, הפרקליטות סגרה את התיק בטענה לחוסר ראיות. באמצעות עורכת הדין רוני אלוני סדובניק שיר עתרה לבג"ץ שהכריע כי תיק החקירה ייפתח מחדש. עם זאת, כשהגיעה למסור את עדותה פעם נוספת, הושפלה שיר על ידי חוקרת המשטרה.

עדות הבחורה שנאנסה על ידי קרוב משפחה (צילום: חדשות הבוקר, קשת12)
בני המשפחה ניסו להשתיק את שיר | צילום: חדשות הבוקר, קשת12

"אם תגיעי לבית משפט, העורך דין יעשה אותך שרמוטה", הטיחה החוקרת בשיר, "את גם תרמת למה שקרה לפי מה שאני רואה". שיר ענתה: "אני בחורה בתולה, לא קיימתי יחסי מין מעולם", ולזה השיבה החוקרת: "תמיד יש פעם ראשונה".

עו"ד אלוני סדובניק תקפה את התנהלות המשטרה: "נתקלתי בהרבה מאוד חקירות במשטרה שהן למעשה כתב אישום נגד המתלוננות. המתלוננת חשודה מיד כמתלוננת שווא או מגזימנית והגבר חף מפשע עד שתוכח אשמתו. הדרכים שבהן חוקרים את המתלוננות הן משנות החמישים, לא התקדמנו לשום מקום".

שיר, יש לך תקווה שייעשה צדק?
"אני עדיין בספקות ולא מאמינה במערכת המשפט. מרגישה שלא מאמינים לי. בחקירה שעברתי לפני חודש הטיחו בי שאני אשמה, זה נתן לי הרגשה שהתיק ייסגר עוד הפעם. לא בא לי להילחם יותר. על מה? על זה שלא מאמינים בי? הכי כואב כשמתלוננת אוזרת אומץ, מגיעה למשטרה ועדיין מטיחים בה כאלה האשמות. פשוט זוועה".

תגובת משטרת ישראל: "עם סיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל. בכל הנוגע להתנהלות החוקרת, הנושא ייבדק ויופקו הלקחים בהתאם".

תגובת הפרקליטות: "בעקבות הערות השופטים החליט המשנה לפרקליט המדינה לקבל את הערר של המתלוננת, במובן זה שהוחלט לבצע השלמת חקירה, ובסיומה תתקבל החלטה חדשה בתיק".

תגובת ששי גז ועידן שני, עורכי הדין של החשוד: "תיק זה נסגר מספר פעמים על ידי גורמים שונים ובכירים בפרקליטות; אנו סמוכים ובטוחים שגם לאחר השלמת החקירה התוצאה לא תשתנה".