בסרטון הקשה שעלה אתמול לרשתות החברתיות, נראות תלמידות חטיבת ביניים בבאר שבע כשהן שופכות חומרי ניקוי על תלמידה אחרת, כאשר הן צוחקות ולועגות לה בזמן שהיא מתחננת שיפסיקו. הבוקר (חמישי), התלמידה ליאן נחשפת באומץ רב ומספרת על הימים הקשים שהיא עוברת.

"אני מפוחדת הבוקר, מרגישה לא כל כך טוב", היא מספרת כשאמה לצידה ונזכרת ברגעים הקשים בבית הספר, "בכיתי וביקשתי שהן יפסיקו והן לא הפסיקו. הן גם כותבות באינסטגרם שזה בצחוק אבל זה לא מצחיק".

הן לא מבינות שזה לא בצחוק או שהן מבינות ועושות דווקא?
"הן אומרות לי 'את בוכה?' ואני אמרתי 'דיי תפסיקו' והן ממשיכות".

מישהו דיבר איתך? מנהל בית הספר? רכזת השכבה?
"לא. רק שאלו מה שלומי בכיתה פעם אחת וזהו".

"זאת אלימות לכל דבר, גם נפשית וגם פיזית, זה בכלל לא מצחיק", מוסיפה אילנה, אמה של ליאן, "מי שמצלמת ומעלה את זה וכותבת פוסטים שזה היה בצחוק - אז משהו לקוי. היה תלמיד שאמר 'למה את עושה את זה?' והיא ענתה שזה בצחוק". 

"הילדה התקשרה אליי כשהייתי בעבודה, זה היה כמעט ב-12:30. היא כולה בוכה ואומרת 'אמא אל תשאלי מה עשו לי, שפכו עליי חומרי ניקוי', ואמרתי לה שעכשיו אני באה לקחת אותה. היא אמרה לי 'לא אמא, עכשיו אני הולכת לרכזת שכבה ואני לא אסלח להן', אני הולכת עד הסוף ואראה להן מה זה'". 

אילנה מוסיפה כי "היה לליאן אומץ אחרי כל האירוע הזה, וכשכולה רטובה היא ישבה עוד חצי שעה בבירור אצל הרכזת. ועד כמה שחשבתי שזה חמור - כשהבאתי אותה הביתה היא הראתה לי את הסרטון שצחקו עליה, ואמרתי לה שחייבים לעשות לזה סטופ".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור וקשה, שיש בו חציה של כל קו אדום ופגיעה בכל נורמה התנהגותית המצופה מתלמידים במוסד חינוכי. לנוכח חומרת הדברים, התלמידים הפוגעים הושעו מבית הספר, והמשך לימודיהם בבית הספר מותנה. התלמידה הנפגעת מלווה באופן צמוד על ידי יועצת בית הספר, ומקבלת מעטפה רחבה של תמיכה רגשית וטיפולית. אירוע האלימות הנוכחי מצטרף לרצף של אירועי האלימות המוקצנים והתכופים שמתרחשים במערכת החינוך, על רקע ההשלכות של משבר הקורונה. לנוכח מציאות זו, יצא משרד החינוך בתכנית מקיפה למניעת האלימות, והוא הקצה לטובתה קרוב לחצי מיליארד שקלים. במסגרת משאבים אלה יוטמעו בבתי-הספר".