ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג אמש (רביעי) תוכנית בת חמישה שלבים ליציאה מהגבלות הקורונה, כשתאריך היעד לפתיחה המלאה הוא ה-5 באפריל. בינתיים, בעקבות החשש מפני מסיבות והתקהלויות בחג פורים שעלולות להוביל להתפרצות התחלואה, יוטל החל מהלילה ולאורך סוף השבוע עוצר לילי שיימשך בין השעות 20:30 ל-05:00 לפנות בוקר.

שר המודיעין, אלי כהן, טען ב"חדשות הבוקר" כי משבר הקורונה בישראל קרוב לסיומו. "ישראל היא המדינה המערבית הראשונה בעולם שיוצאת ממשבר נגיף הקורונה, זאת בזכות מבצע החיסונים האדיר", תיאר כהן, "ביום ראשון נפתחו החנויות, הקניונים, חדרי הכושר והבריכות. באיזו מדינה באירופה מתקיימים אירועי תרבות וספורט?".

"נכון להיום יותר מ-80% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל קיבלה לפחות את מנת החיסון הראשונה. אנחנו על סף ניצחון על משבר הקורונה", המשיך, "למיטב הערכתי זה הסגר האחרון. בחג פורים יש מצווה לשמוח, אבל מצווה לא פחות קטנה היא לשמור על החיים. הסגר הזה קורה אך ורק בשעות הערב, זאת הזדמנות נוספת להיות עם המשפחה".

תקרית קשה אירעה אתמול בחולון, כשרמי יצחק, בעל חנות בגדים, דקר את עצמו לעיני העוברים והשבים אחרי שקיבל דוח מפקחים על הצבת סחורה מחוץ לחנות בניגוד לחוק. "אני מאחל לרמי בריאות טובה ופרנסה. אני גר בחולון, מכיר את החנות ומאחל לו שיצליח", אמר השר כהן, "צריך להגיע לסיכום מכובד בין העירייה לבין רמי ושאר בעלי העסקים. צריך לגלות רגישות, במיוחד בשעה הזאת. יש לנו תוכנית סיוע מקיפה לכלל העסקים".

מה התוכנית הזאת כוללת?
"אחד, בעלי העסקים יקבלו דמי אבטלה שהם דומים כמעט לשכירים. בנוסף לכך, בעלי עסקים שהוציאו את העובדים לחל"ת, המדינה שילמה. כמו כן יש פיצוי של עד 250,000 שקלים בחודש לכל עסק, מין פיצוי להוצאות קבועות. ראש הממשלה אמר אתמול שאנחנו מתכוונים להביא תוכנית נוספת של 15 מיליארד שקלים לטובת העסקים. אנחנו הולכים להתמקד בהחזרת האנשים למעגל העבודה, יש לנו עשרה צעדים ברורים".

26 ימים לבחירות, עמית סגל פרסם אמש כי נשקלת האפשרות שגדעון סער ונפתלי בנט ישלבו ידיים אחרי הבחירות ויקימו סיעה או בלוק משותף כדי להגיע למשא ומתן עם לפיד עם מספר גבוה של מנדטים. "אני רואה חשבון ומבין קצת במספרים. אם לסער יש 14 מנדטים ולבנט 11, זה 25 מנדטים. עם 11 מנדטים אתה לא ראש ממשלה", טען כהן.

"ראינו אתמול את בנט, שקד וסער בקמפיין מתוזמר, הולכים ואומרים 'לא נשב עם לפיד'. עובדתית, אין להם ממשלה בלי לפיד בראשה", המשיך, "בשורה התחתונה, זה או נתניהו או לפיד. בסוף היום הציבור ייראה מי יכול להוביל את המדינה, בעיניי התשובה ברורה".

תגובת תקווה חדשה: "אלי כהן יודע שנתניהו חושש מהתמודדות עם סער ומעדיף את יאיר לפיד".